محصولات عشایر و روستاییان در اولین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین

پایگاه خبری DA1news: اولین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین که به معرفی محصولات عشایر و روستاییان استان قزوین اختصاص دارد در نمایشگاه‌ بین‌المللی قزوین گشایش یافت.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران ، اولین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین از روز سه شنبه 19 اردیبهشت ماه با حضور استاندار قزوین و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین گشایش یافت.

این جشنواره تا روز جمعه 22 اردیبهشت‌ برقرار خواهد بود و علاقه‌مندان به محصولات عشایری و روستایی می‌توانند از ساعت 3 بعدازظهر تا 9 شب از نمایشگاه بازدید کنند.

بنا به گفته مسئولان جشنواره 33 ایل از بخش عشایری محصولات خود را در رشته‌های صنایع‌دستی، محصولات دامی و کشاورزی، غذا و صنایع تبدیلی و تکمیلی به عموم مردم عرضه کرده‌اند.

این جشنواره همزمان با برگزاری نمایشگاه محصولات روستایی و عشایری و جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان قزوین در محوطه نمایشگاه بین‌المللی قزوین برپا شده تا همزمان محصولات فرهنگی و تولیدات عشایر و روستاییان استان به مردم عرضه شود.

مدیرکل روستایی استانداری قزوین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه عشایر نواحی الموت، بویین‌زهرا، طارم سفلی و کوهین محصولات خود از جمله گیاهان دارویی، صنایع‌دستی و محصولات لبنی را در 9 غرفه به نمایش درآورده‌اند.

غریب اضافه کرد: برای اینکه موج گردشگری در مناطق عشایری استان قزوین شکل بگیرد، باید توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عشایر را ارتقا دهیم و در قالب طرح‌هایی مانند احیای صنایع‌دستی عشایر و توسعه تولید گیاهان دارویی به احیای اقتصاد مناطق روستایی و عشایری استان بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *