طرح «یک پهپاد، یک جامعه»برنامه تایلند برای توسعه کشاورزی هوشمند

پایگاه خبری DA1news: این ابتکار موسوم به «یک پهپاد، یک جامعه» تحت حمایت صندوق اقتصاد دیجیتال تایلند است و قصد دارد تاثیر اقتصادی بیش از ۸۰۰ میلیون بات (۲۳.۵ میلیون دلار) در ۵۰۰ منطقه ایجاد کند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از سایت شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی، این پروژه در صورت تایید قرار است در ماه ژوئیه آغاز شود. «ناتاپون نیمانفاچارین» رئیس آژانس توسعه اقتصاد دیجیتال گفت: تقریبا نیمی از جمعیت کل کشور در بخش کشاورزی مشارکت دارند اما چالش‌های بسیاری از جمله عدم مالکیت زمین، بدهی‌های سنگین و فقدان فناوری در این بخش برای آنها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آب و هوای ناپایدار معمولا منجر به بهره‌وری پایین می‌شود. مجموع تولیدات بخش کشاورزی کمتر از ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی است و کشاورزان قادر به تعیین قیمت فروش محصول در بازار جهانی نیستند. ناتاپون افزود که این پروژه راهی برای رفع نقاط درد اصلی در صنعت کشاورزی است زیرا پهپادها به کاهش ساعات کار، کاهش هزینه‌های عملیات و افزایش بهره‌وری کمک می‌کنند.

استفاده از پهپادهای با سیستم کنترل قابل برنامه‌ریزی می‌تواند محصولات هر «رای» (واحد مساحتی در تایلند معادل ۱۶۰۰ متر مربع) را در عرض ۲ دقیقه سمپاشی کند در حالیکه سمپاشی معمول در هر «رای» ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. این پروژه می‌تواند برای هر منطقه که ممکن است شامل ۲۰ خانوار کشاورز شود، یک پهپاد فراهم کند.

همچنین این طرح برای خرید پهپادها، ۶۰ درصد هزینه ‌‌آن را یارانه می‌دهد علاوه بر ارائه پهپادها این پروژه دوره‌های ارتقاء مهارت برای کنترل آنها را می‌گذارد که یک هزار کارآموز در ۵ منطقه می‌توانند شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *