بهره مندی ۱۰ هزار و ۷۰۰نفر روز بهره بردار استان قزوین از آموزشهای ترویجی

پایگاه خبری DA1news: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه ریزی انجام شده ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر روز بهره بردار استان در چهارمین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی، آموزش های ترویجی را فرا می گیرند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد مستخدمی در نشست کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی که با حضورنمایندگان دستگاههای مدعو و معاونین فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان فنی در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد افزود: هر کارشناس پهنه در مرکز جهاد کشاورزی تابعه استان بایستی حداقل ۵۰ نفرروز را بصورت چهره به چهره تحت تاثیر آموزش های ترویجی قرار دهند.

وی ارتقای بهره وری محصولات کشاورزی، مسئله یابی مشکلات کشاورزان مناطق مختلف و ارائه راهکارهای و علمی برای حل آنها، فراهم شدن زمینه تبادل نظر با محققین ،مسئولین کشوری، استانی، شهرستانی و محلی با بهره برداران بخش کشاورزی را از مهمترین اهداف کاروان ترویجی برشمرد.

مستخدمی اظهار داشت: این کاروان با رویکرد افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقای بهره وری آب ، جایگزینی کشت محصولات استراتژیک نوین، بیمه، مدیریت ریسک و تاب آوری، جهش تولید در دیمزارها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه ها برگزار می شود.

وی تاکید کرد: استان قزوین پتانسیل مستعد و مناسبی در زمینه سایت های الگویی، مزارع الگویی ،کانونها و … در سطح شهرستانهای تابعه دارد بنابراین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به انتخاب و معرفی سایت ها و مزارع الگویی فعال و نمونه اقدام تا بتوان از این ظرفیت در این کاروان ترویجی آموزشی استفاده کرد.

گفتنی است؛ چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی با حضور یکپارچه محققان، کارشناسان، مروجان، خبرگان کشاورزی و راهبران ملی برنامه بصورت همزمان در۱۵ استان کشور ( آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان رضوی و شمالی،سیستان و بلوچستان،قزوین، کردستان،کرمانشاه، گلستان،مازندران، هرمزدگان و همدان) در روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار و به صورت کامل از شبکه برکت برای تمامی استانها پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *