توکلی: دیدگاه ها به سمت آینده پژوهی و هوشمندسازی سوق یابد

پایگاه خبری DA1news: ناصر توکلی گفت: اگر دیدگاه ها به سمت آینده پژوهی، ارتقای بهره وری و هوشمندسازی در بخش کشاورزی سوق پیدا کند، به امنیت غذایی می رسیم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، ناصر توکلی مشاور معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی شیراز گفت: با توجه به این که ابرچالش هایی بخش کشاورزی کشور را تهدید می کند باید به سمت آینده پژوهی، ارتقای بهره وری و هوشمندسازی در بخش کشاورزی حرکت کنیم.

توکلی افزود: تغییرات اقلیمی یکی از چالش های اصلی کشور بشمار می رود که با بکارگیری فناوری های نوین و سیستم های نوین آبیاری می توانیم قدمهای خوب و مثمری در مقابله با این چالش برداریم.

وی گفت: استفاده از سیستم های نوین آبیاری و قطره ای از اهدافی است که بهره برداران به این سمت حرکت می کنند و شرکت های تولیدکننده نیز توانسته اند با تولیدات خوب و با کیفیت سهم بسزایی در رفع این مهم بردارند.

توکلی ادامه داد: با در نظر گرفتن این که کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد، بهره وری در منابع آبی جایگاه مهم داشته و دارد و باید رویکرد ما از آبیاری قطره ای سطحی به زیر سطحی سوق پیدا کند که از این طریق بهره وری بالاتری در تولید خواهیم داشت.