به سوی صفر زباله؛ یک استراتژی جدید برای کاهش ضایعات مواد غذایی تا سال 2030

پایگاه خبری DA1news: آمریکا یک استراتژی ملی را برای کاهش از دست دادن و ضایعات مواد غذایی در ایالات متحده اعلام کرد. اقدامات در این طرح برای کمک به این کشور برای دستیابی به هدف خود برای به نصف رساندن از دست دادن و ضایعات مواد غذایی تا سال 2030 طراحی شده است.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، بر اساس تحقیقات آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) غذا رایج ترین ماده ای است که در محل های دفن زباله یافت می شود و تقریباً 60 درصد از انتشار متان دفن زباله را تشکیل می دهد. استراتژی جدید برای کاهش میزان مواد غذایی ارسال شده به این مراکز، ارائه رویکردهایی برای منحرف کردن مواد غذایی مازاد و اجرای شیوه های مدیریت پسماند پایدارتر تدوین شده است.
ژان بازبی، رابط ضایعات و از دست دادن مواد غذایی برای وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، به Food Tank می گوید: «استراتژی گام مهمی در تحریک اقدام است.
این سند چهار هدف کلیدی را ترسیم می کند: جلوگیری از هدر رفتن غذا در صورت امکان، جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی در صورت امکان، افزایش نرخ بازیافت برای همه زباله های آلی، و حمایت از سیاست ها و مشوق ها برای تشویق از دست دادن مواد غذایی و جلوگیری از ضایعات و بازیافت مواد ارگانیک.
EPA و USDA به همراه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای تولید استراتژی ملی همکاری کردند. برای هر هدف، گزارش اقداماتی را که هر آژانس می‌تواند برای مقابله با چالش‌های مربوط به اتلاف غذا و ضایعات انجام دهد و کارهایی را که در حال حاضر در حال انجام است، برجسته کند.
به گفته بازبی، «کار بین سازمانی برای اطمینان از یک رویکرد یکپارچه برای کاهش اتلاف غذا و ضایعات در سطح فدرال حیاتی است».
مداخلات شامل سرمایه گذاری در طرح های کمپوست سازی، تقویت تحقیقات برای درک و رسیدگی به علل سیستمیک از دست دادن و ضایعات مواد غذایی، و تشویق اتخاذ یکنواخت شیوه های اهدای غذا است.
وی می‌گوید: «سرمایه‌گذاری‌های USDA، EPA، و FDA در جلوگیری از هدررفت و ضایعات مواد غذایی و افزایش بازیافت مواد آلی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله متان، صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوارها و مشاغل و ایجاد جوامع پاک‌تر می‌شود.
دوره نظر 30 روزه در مورد پیش نویس استراتژی ملی اکنون برای عموم آزاد است و بازبی امیدوار است که از مصرف کنندگان در سراسر کشور بشنود.
بازبی می گوید: «همه نقشی در کاهش [از دست دادن و ضایعات غذا] دارند، از جمله کسانی که در بخش دولتی و خصوصی و مصرف کنندگان هستند. از آنجایی که از دست دادن و هدر رفتن غذا بر همه شهروندان و ذینفعان در سراسر سیستم غذایی تأثیر می گذارد، ما به دنبال نظرات و آرای طیف گسترده ای از طرف ها هستیم.»

 

ترجمه: پایگاه خبری DA1news