مدل های کسب و کار جدید برای مشاغل کشاورزی برزیل

پایگاه خبری DA1news: برزیل مهمترین تولیدکننده نیشکر در سراسر جهان است. در طول فرآیند تولید، مقادیر زیادی از زیست توده باقیمانده انباشته می شود. یک پروژه تحقیقاتی بین‌المللی که TH Köln/آلمان در آن شرکت می‌کند، روش‌ها و فرآیندهای برداشت جدیدی را توسعه داده است تا آنچه را که تاکنون یک محصول ضایعات بوده به یک تجارت سودآور تبدیل کند.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، برزیل با حدود 715 میلیون تن در سال بزرگترین تولیدکننده شکر در سراسر جهان است. به گفته پروفسور سابین شلوتر از موسسه فناوری و مدیریت منابع در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری در TH Köln در آلمان، هر تن نیشکر فرآوری شده حدود 150 تا 300 کیلوگرم نیشکر خرد شده و ساییده به نام باگاس بر جای می گذارد. Schlüter اشاره می کند که هیچ گیاه کشت شده دیگری به این اندازه زیست توده باقیمانده ندارد. در اکثر مشاغل فرآوری نیشکر، در فرآیند تولید شکر و الکل سوخته نمی شود.

برای استفاده بیشتر و با ارزش تر از باگاس، کل فرآیند از برداشت به بعد باید به تازگی تصور می شد. این به ما بستگی داشت. در این زمینه، دانشگاه با طیف گسترده ای از شرکای برزیلی و آلمانی همکاری می کند.

ماشین برداشت به عنوان پایه ای برای استفاده با ارزش بالاتر

در پروژه‌های قبلی، دانشگاه قبلاً یک دستگاه برداشت تولید کرده بود که بیش از همه برای خرده‌مالک‌ها مناسب است. این دومی ها تاکنون در یک فرآیند کنترل شده مزارع خود را می سوزانند تا برگ های گیاه را که دارای لبه های تیز هستند از بین ببرند. سپس نیشکر را با قمه برداشت می کنند.

به عنوان جایگزینی برای رویکرد دستی، دروگرهای سنگین استفاده می شود. این ماشین‌های کارآمد نیشکر را می‌شکنند، که لجستیک را در برداشت بسیار مکانیزه ساده می‌کند، اما دارای معایبی است. “ماشین ما به روشی متفاوت کار می کند. نیشکر گرفته می شود و برس ها برگ ها را جدا می کنند. عصا در پایه آن بریده شده و ذخیره می شود. بنابراین نیازی به آتش نیست و عصاها یک تکه می مانند. کارل-فریدریش گیز، یکی از اعضای پروژه ITT می گوید: از آنجایی که هیچ آب میوه ای بیرون نمی آید، بازده قند بالا است.

شرکای پروژه، فناوری موجود را توسعه دادند و مهمتر از همه پیچیدگی نمونه اولیه را کاهش دادند، به طوری که در حال حاضر کار با نمونه اولیه آسان تر است. علاوه بر این، شرکای پروژه Schumacher Group یک سیستم برش جدید ایجاد کردند که آسیب کمتری به کارخانه وارد می کند. بنابراین بیماری های کمتری می توانند وارد برش ها شوند و بازسازی تا برداشت بعدی بهبود می یابد. این دستگاه به عنوان یک تریلر تراکتور طراحی شده است، تنها حدود یک تن وزن دارد و نسبت به ماشین های برداشت معمولی که ممکن است تا 16 تن وزن داشته باشد، خاک بسیار کمتری فشرده می شود.

پیرولیز باعث تولید بیوچار می شود

علاوه بر این، توسعه مجدد ماشین برداشت تضمین می کند که عصاها به طور قابل توجهی کمتر کثیف می شوند، که پردازش بیشتر باگاس را از طریق پیرولیز تسهیل می کند. در پیرولیز، مواد آلی بدون افزودن اکسیژن به شدت گرم می شوند و سپس بدون سوختن تقسیم می شوند. پروفسور فرانک روگنر از مؤسسه مهندسی فرآیندهای شیمیایی و طراحی گیاهان در TH Köln توضیح می دهد که یکی از نتایج این بیوکک است. روگنر خاطرنشان می کند: شریک ما REW Regenerative Energie Wirtschaftssysteme GmbH/Quakenbrück، آلمان، کارخانه ای راه اندازی کرده است که این درمان را در سطح محلی در مقیاس معقول ممکن می کند. بیوکوک می تواند به طور قابل توجهی موثرتر از خود باگاس سوزانده شود یا می تواند توسط کشاورزان به عنوان کود استفاده شود. گزینه دیگر استفاده از آن به عنوان جاذب در تصفیه آب است.

بنابراین، پالایش با کمک پیرولیز محصولی را به دست می‌دهد که به راحتی می‌تواند به صورت آجر یا گلوله حمل شود و بازار بین‌المللی برای آن وجود دارد. این فناوری به هیچ وجه در میان کارخانه های نیشکر برزیلی تازگی ندارد، اما تا حدی در حال حاضر برای تولید روغن پیرولیز استفاده می شود. به لطف تحقیقات خود، ما موفق به ایجاد فرآیندی از برداشت تا محصول نهایی شده ایم. کارایی آن در یک پایان نامه کارشناسی ارشد در دانشگاه ما تأیید شده است.» رئیس پروژه Schlüter اشاره می کند.