جذب ۳۵۰ هزار عضو جدید در صندوق بیمه روستاییان و عشایر

 DA1news: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه با استقرار دولت سیزدهم افزایش جذب ۳۵۰ هزار بیمه شده جدید رقم خورده است گفت: قرارگاه کرامت به منظور گسترش حداکثری بیمه در جامعه هدف راه اندازی شده و درصددیم تا یک میلیون نفر بیمه شده جدید داشته باشیم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، بیت الله برقراری صبح امروز با حضور در شبکه سوم سیما با بیان اینکه جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در کشور ۳۰ میلیون نفر است اظهار کرد: شرط سنی عضویت در صندوق، سنین بین  ۱۸ تا ۵۰ سالگی است.

وی افزود: البته جامعه هدف اصلی ما ۱۰ میلیون نفر است که با احتساب اعضای خانواده آن‌ها این عدد به ۳۰ میلیون نفر می رسد. با این حال امروز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال و غیر فعال دارد.

برقراری با اشاره به اینکه با استقرار دولت سیزدهم افزایش جذب ۳۵۰ هزار بیمه شده جدید رقم خورده است که این در نوع خود، در مقایسه با مدت‌های مشابه گذشته معادل چهار سال فعالیت آن دولت‌هاست گفت: قرارگاه کرامت به منظور گسترش حداکثری بیمه در جامعه هدف راه اندازی شده است. ما در این قرارگاه مصمم شدیم تا یک میلیون نفر بیمه شده جدید از جامعه هدف خود یعنی روستاییان، عشایر و کشاورزان داشته باشیم که خوشبختانه گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: جامعه هدف ما کشاورزان، روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند. بیمه شدگان ما می توانند از خدمات مستمری سالمندی، مستمری از کار افتادگی و مستمری فوت بهره مند شوند.

وی درباره نحوه دریافت خدمات بیمه اجتماعی این صندوق گفت: جامعه هدف ما می توانند با مراجعه به کارگزاری ها و دفاتر استانی اقدام به ثبت نام در این صندوق کنند و از خدمات ما بهره مند شوند.

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در پاسخ به پرسشی درباره میزان بدهی دولت به این صندوق عنوان کرد: دولت تاکنون سهم قانونی خود را به این صندوق پرداخت کرده است اما در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم. دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد بودجه سال گذشته را پرداخت کرد و این بیانگر همراهی دولت در توجه به جامعه هدف ما است.

وی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های پیش روی این صندوق رفع فقر است و جامعه هدف ما به منظور مقابله با فقر می توانند از خدمات صندوق بهره مند شوند. اگر پوشش این بیمه گسترش یابد می توانیم مانع فقر سالمندی و نیز افزایش میزان بهره وری روستاییان شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *