احمدی: به دنبال مهندسی کردن تولیدات کشاورزی استان هستیم

پایگاه خبری DA1news: محمدجواد احمدی گفت: تنها مسیری که می شود در استان فارس اشاعه دانش در بخش کشاورزی در جهت بهره وری بهتر و راندمان بیشتر داشته باشیم مجموعه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، محمدجواد احمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس در حاشیه مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین المللی نهاده های کشاورزی و سیستم های آبیاری شیرازگفت: با در نظر گرفتن اهمیت استان فارس در کشور و با دارا بودن 12درصد تولید محصولات کشاورزی کشور، سازمان مهندسی با هدف «هر مزرعه، یک مهندس» برنامه ریزی و حرکت می کند.

احمدی گفت: ما به دنبال مهندسی کردن تولیدات کشاورزی استان هستیم و گستره این برنامه و هدف وسیع را می توان به مولفه های بهینه کردن ذخایر زیرزمینی و افزایش راندمان تولید و از همه مهمتر موضوع سلامت محصولات غذایی برشمرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس افزود: ما در راستای هدف نظارت و بررسی محصولات غذایی و کشاورزی استان، به دنبال افزایش درآمد تولیدکنندگان هستیم.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو گفت: تولیدکنندگان نهاده های کشاورزی باید به دنبال تولید سموم و بذر و کود با کیفیت باشند تا کشور در این بخش خودکفا شود، از آنجایی که مجموعه فعالان بخش کشاورزی به دنبال امنیت غذایی پایدار در کشور هستند بتوانیم از طریق تولیدات با کیفیت در کنار رسیدن به امنیت غذایی و خودکفایی از خروج ارز نیز جلوگیری کنیم.

احمدی گفت: در خصوص خودکفایی، استان فارس درحال حاضر با دارا بودن دو کارخانه تولید سم توانسته است به سهم خود در خودکفایی این نهاده ها قدم های مثمر ثمری بردارد.

محمدجواد احمدی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به شدت در استان پیگیری و نظارت دقیق می شود ورود نهاده تقلبی است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن شعار سال و طبق فرموده مقام معظم رهبری که همان مشارکت مردمی در جهش تولید نام گذاری شده است، ما خواهشی که از بهره برداران عزیز کشور علی الخصوص دراستان فارس داریم، مراقبت و هوشیاری در جهت عدم خرید و استفاده نکردن از سموم و دیگر نهاده های تقلبی است، و بهترین گزینه برای این موضوع این است که کشاورز و بهره بردار با گفتن یک «نه» به این نهاد های کشاورزی تقلبی، قدم بزرگی در جهت امنیت غذایی کشور بردارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: ایجاد کلینیک های آب وخاک از جدید ترین کارها و پیشنهاداتی است که توسط سازمان مهندسی استان فارس و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور مطرح شده است.

احمدی گفت: در راستای طرح ایجاد و راه اندازی کلینیک های آب وخاک در استان فارس، مقدمات وتجهیز این کلینیکهای آب و خاک استارت زده شده است و ما در این راه به دنبال تشخیص و حل مشکلات و چالش های موجود در بخش خاک استان هستیم.

 

ویدئو کامل گفت و گو را در کانال آپارات DA1news ببنید: