فائو اعلام کرد: پیش‌بینی دورنمای بهتر تولید جهانی گندم

پایگاه خبری Da1news: آژانس غذای سازمان ملل اعلام کرد شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ماه ژوئن به طور متوسط برابر با ۱۲۲.۳ واحد بوده، در حالی که در ماه قبل به ۱۲۴ واحد می‌رسید.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از تسنیم به نقل از تی‌بی‌اس نیوز، شاخص قیمت جهانی آژانس غذای سازمان ملل در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح طی دو سال گذشته رسید که نتیجه پایین آمدن قیمت شکر، روغن‌های نباتی، غلات و حبوبات و لبنیات بود.

این آژانس در روز جمعه اعلام کرد شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ماه ژوئن به طور متوسط برابر با 122.3 واحد بوده، در حالی که در ماه قبل به 124 واحد می‌رسید. این شاخص مواد غذایی را که بیشتر از همه در دنیا تجارت می‌شوند ردیابی می‌کند.

شاخص ماه ژوئن پایین‌ترین رقم از آوریل 2021 را نشان می‌داد و در حال حاضر 23.4 درصد پایین‌تر از رکوردی است که در مارس 2022، یعنی پس از آغاز جنگ اوکراین به آن رسیده بود.

فائو در گزارش جداگانه‌ای در مورد عرضه و تقاضای غلات و حبوبات پیش‌بینی کرد تولید جهانی غلات در سال جاری برابر با 2.819 میلیارد تن باشد. این رقم کمی بالاتر از تخمین‌های ماه گذشته و 1.1 بیشتراز سطح سال 2022 است.

فائو اعلام کرد این پیش‌بینی نتیجه دورنمای بهتر تولید جهانی گندم است. پیش‌بینی حجم تولید جهانی گندم 0.9 افزایش یافته و به 783.3 میلیون تن رسیده است.

شاخص قیمت روغن‌های نباتی 2.4 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم از نوامبر 2020 رسیده است که می‌توان آن را نتیجه پایین آمدن قیمت روغن‌های پالم و آفتابگردان دانست.

شاخص قیمت غلات فائو 2.1 در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته، قیمت جو، ذرت، گندم و برنج پایین آمده است.

شاخص قیمت شکر 3.2 نسبت به ماه مه کاهش یافته و اولین کاهش پس از 4 ماه پیاپی افزایش قیمت را ثبت کرده است. پیشرفت خوب برداشت محصول نیشکر در برزیل و تقاضای پایین جهانی برای واردات به کاهش قیمت این محصول کمک کرده است.

شاخص قیمت لبنیات هم 0.8 نسبت به ماه مه پایین آمده، در حالی که شاخص قیمت گوشت تقریباً تغییری نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *