سه واحد مجتمع کشاورزی با ظرفیت گردشگری در استان قزوین شناسایی شد

پایگاه خبری Da1news: مدیر پیشران پروژه گردشگری کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شناسایی سه ظرفیت جدید در واحدهای متجمع کشاورزی این استان خبر داد.
۱۴۰۲/۰۱/۳۱

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، آزیتا اسدی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: با شناسایی این تعداد واحد کشاورزی در حوزه گردشگری تعداد کل واحدهای شناسایی در استان قزوین به ۲۱ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: این سه واحد جدید کشاورزی شامل یک واحد دامداری گاو شیری و یک مجتمع سیلوی ذخیره گندم و پرورش ماهی در تاکستان و یک واحد باغ و زمین کشاورزی در بویین زهرا است.

اسدی بیان داشت: با سیر مراحل اداری و اخذ مجوز این واحدهای کشاورزی، گردشگران می‌توانند با تجربه دوشیدن شیر، تلیسه‌ها، کاشت، داشت و برداشت گندم و جو، نگهداری و پرورش ماهی و نحوه ذخیره سازی گندم آشنا شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های کشاورزی گردشگری باعث می‌شود که جامعه بیش از گذشته با نحوه فرآیند تولید در بخش کشاورزی آشنا شوند.

گفتنی است از سال ۱۴۰۱ تاکنون که پروژه کشاورزی گردشگری در سازمان جهاد کشاورزی پروژه محور دنبال می‌شود، تاکنون پنج واحد کشاورزی موفق به دریافت مجوز گردشگری شده و درحال بهره برداری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *