کشت گیاهان دارویی مطابق با دانش روز باشد/ توجه ویژه به صنایع تبدیلی

پایگاه خبری Da1news: عنایتی گفت: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای دانش فنی روز و تکنولوژی جدید کشت گیاهان دارویی استفاده کنیم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مازندپاج، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی گفت: مازندران دارای شرایط خوب آب و هوایی است و به همین دلیل کشت انواع گونه‌های گیاهان دارویی را در استان فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: باید به سمت توسعه و ساماندهی کشت گیاهان دارویی برویم و صنایع تبدیلی تکمیلی از جمله مواردی است که نیاز جدی استان در این مسیر است.

عنایتی افزود: کشت گیاهان دارویی پوشش خوبی برای خاک‌های مازندران است و باید نسبت به توسعه آن اقدام کنیم و در این راستا باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای دانش فنی روز و تکنولوژی جدید استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: از معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می‌خواهیم برای توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی کمک فراوانی به جهاد کشاورزی داشته باشند.

وی اظهار کرد: مرکز تحقیقات باید در گسترش کشت انواع گونه‌های گیاهان دارویی حضور فعال داشته باشد و ارقام و گونه‌های جدیدی و یا اصلاح ارقام را معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *