نشان‌واره رویداد ملی پنجاهمین سال تلاش سازمان تات رونمایی می شود

پایگاه خبری DA1news: رئیس رویداد ملی گرامیداشت یکصد سال پژوهش و فناوری در کشاورزی ایران و پنجاهمین سال تأسیس سازمان تات به عنوان نماد تحقیق، آموزش و ترویج در کشاورزی از رونمایی از نشان‌واره (لوگوی) رویداد ملی پنجاهمین سال تلاش این سازمان خبر داد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان تات؛ معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از رونمایی لوگوی رویداد ملی پنجاهمین سال تلاش سازمان تات خبر داد و گفت: در ایران بیش از یکصد سال است که موسسات تحقیقاتی از جمله موسسه تحقیقات شیلات، موسسه تحقیقات گیاهپزشکی و موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی در حال فعالیت هستند ولی قانون تشکیل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سال 1353 به تصویب رسیده و این سازمان به عنوان نماد توسعه علمی و فناوری کشاورزی ایران در سال 1403 پنجاه ساله شده است. برگزاری این رویداد در سال جاری، فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.
حسین جعفری برگزاری این رویداد ملی را بستری برای ایجاد هم‌بستگی، تعلق سازمانی و تکیه به خرد جمعی بین همه‌ی کارکنان سازمان تات، زمینه‌ای برای تبیین تأثیر عملکرد سازمان در بخش کشاورزی کشور، رویدادی برای ارائه دستاوردهای ممتاز و برجسته منابع انسانی فاخر سازمان و نقطه عطفی در تبیین سازوکارها نوآورانه این سازمان در راستای امنیت غذایی کشور دانست.
رئیس ستاد رویداد ملی گرامیداشت ۵۰ سال تلاش سازمان تات، بیان داشت: سازمان‌هایی که در فرآیند شکل‌گیری، فعالیت و چرخه حیات خود به ۵۰ سالگی می‌رسند، مراتب مختلف بلوغ سازمانی را طی کرده و به پایداری و پویایی خود رسیده‌اند. به این ترتیب، سازمان‌های با ثبات از طریق تکیه‌بر راهبردهای مشخص به توسعه و ارتقاء بهره¬وری می‌پردازند. سازمان تات به‌عنوان یک سازمان با ثبات در طی پنجاه سال ارائه خدمات، انجام فعالیت‌ها و پیگیری مأموریت‌های خود، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی با تکیه‌بر دانش منابع انسانی خود دست یافته است که می‌بایست از آنها در پنجاهمین سال تأسیس خود رونمایی کند.
وی افزود: آگاهی آحاد جامعه به‌ویژه بخش کشاورزی کشور از توان، تجارب و دانش ذخیره شده در سازمان تات می‌تواند، منشأ اثرگذاری یافته‌های پژوهشی را در آموزش و ترویج کشاورزی نمایان سازد و اثربخشی اقتصادی این‌گونه از فعالیت‌ها را در ایجاد ارزش‌افزوده، افزایش بهره وری و تحقق خودکفایی کشور تبیین کند.
جعفری با اشاره به برگزاری این رویداد همزمان با جشن پنجاه سالگی تأسیس سازمان تات گفت: دبیرخانه رویداد از 21 مهر سال 1402 آغاز به کار کرده است.
وی افزود: ثبت ایده‌های نوآورانه و فناورانه در توسعه بخش کشاورزی، ایده و شعار برای برگزاری رویداد ملی، ثبت دستاوردها و رویدادهای ممتاز و معرفی پدیدآورندگان آنها، گردآوری، ثبت و انتشار اطلاعات کتاب‌های مرجع سازمان یا در حال انتشار، تدوین فهرستگان اسناد مهم و راهبردی سازمان، شناسایی داوطلبان همکاری در رویداد ملی، تدوین دستورالعمل شناسایی مفاخر، تحلیل تأثیر عملکرد و اثر بخشی سازمان، تدوین تقویم کشاورزی ایران، شکل‌گیری فضای متاورس برای معرفی مفاخر و دستاوردهای مهم سازمان، ارائه انتشارات ارزشمند و تحلیلی از فعالیت‌ها و آثار علمی و فنی مهم سازمان از جمله محورهای این رویداد است.