اندازه گیری پیشرفت و تغییر سیستم های غذایی سراسر جهان

پایگاه خبری DA1news: گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد با عنوان «کارآمد کردن سیستم‌های غذایی برای مردم و سیاره زمین – نشست سیستم‌های غذایی سازمان ملل متحد+2» که در 24 ژوئیه منتشر شد، نشان می‌دهد که در چه زمینه‌هایی پیشرفت حاصل شده است. این گزارش نشان می‌دهد که علیرغم موفقیت‌هایی که وجود دارد، هنوز کارهای بیشتری باقی مانده است. انجام شده.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، گزارش های صد و یک کشور کشور بینش هایی را در مورد پیشرفت و تلاش های انجام شده برای تغییر سیستم های غذایی در سراسر جهان ارائه می دهد. 30 گزارش کشور از کشورهای آفریقایی، 13 از قاره آمریکا، 28 از آسیا، 16 از اروپا و 14 از اقیانوسیه وجود دارد. 24 گزارش از کشورهای با درآمد بالا، 23 گزارش به عنوان با درآمد متوسط رو به بالا، 35 مورد به عنوان با درآمد متوسط پایین و 19 در گروه کم درآمد طبقه بندی شده اند. برخی از کشورها گزارش کشوری را ارائه کردند، حتی اگر گام‌های خاصی برای اتخاذ یک مسیر ملی یا تعیین یک مجمع ملی سیستم‌های غذایی انجام نداده‌اند.

  • حدود 67 درصد از کشورهایی که گزارش می دهند، به ویژه کشورهای با درآمد متوسط و بالا، با موفقیت اولویت های مشخص شده در مسیرهای ملی خود را در برنامه ها و استراتژی های توسعه ملی خود ادغام کردند.
  • تقریباً یک چهارم کشورهایی که گزارش ارائه کرده‌اند نشان می‌دهند که موضوعات مهم در چارچوب‌های قانونی خود گنجانده شده‌اند. اینها برای مثال عبارتند از: حق بر غذا (نپال)، امنیت غذایی و تغذیه (عراق)، از دست دادن و ضایعات غذا (جمهوری مولداوی)، وعده های غذایی مدرسه (لتونی)، رژیم غذایی سالم (مکزیک)، تهیه عمومی غذا (پرو) و کدهای کار
  • به همین ترتیب، تقریباً یک چهارم کشورها ابتکاراتی را با هدف قرار دادن تحول سیستم های غذایی در گفتمان اجتماعی و سیاسی ملی، با هدف ایجاد حمایت، ایجاد حرکت برای اقدام هماهنگ و تقویت تغییر رفتار توصیف کردند.
  • 70 درصد از کشورها تلاش خود را برای ایجاد یا تقویت حاکمیت سیستم های غذایی، به ویژه در میان کشورهای کم درآمد و کم درآمد اعلام کردند.
  • 38 درصد از کشورها به سمت تمرکززدایی و مشارکت ملی در پیشبرد برنامه های تحول سیستم غذایی خود گام برداشتند.
  • نیمی از کشورها پیشرفت در ارزیابی شکاف‌های مالی برای تحول سیستم‌های غذایی را گزارش می‌کنند و تنها تعداد کمی از آنها شروع به هزینه‌کردن مسیرهای ملی خود کرده‌اند.
  • 59 درصد از کشورها فعالانه به دنبال افزایش تعامل خود با جامعه علمی بودند.
  • بیش از 63 درصد از کشورها تلاش هایی را برای افزایش دسترسی و استفاده از داده ها برای نظارت بر پیشرفت و ارزیابی تأثیرات گزارش می کنند.
  • یک سوم کشورهایی که گزارش می دهند ابتکارات خاصی را برای ایجاد شغل ذکر کرده اند.

تغییر سیستم های غذایی کلید کاهش انتشار CO2 است

با هدایت یافته‌های گزارش و تجارب ملی، رهبران و شرکت‌کنندگان با هدف معکوس کردن ناامنی غذایی و گرسنگی مطابق با دستور کار 2030 با ادغام کامل مسیرهای ملی در استراتژی‌های توسعه، تامین مالی برای تسریع تحول سیستم‌های غذایی و پاسخ به بحران‌های غذایی از طریق افزایش همکاری بین‌المللی، تلاش می‌کنند. و همبستگی که هیچ کس را پشت سر نمی گذارد.

این رویداد تاکید می‌کند که تحول سیستم‌های غذایی برای کاهش انتشار CO2 و دستیابی به هدف توافق‌نامه پاریس کلیدی است و این نیاز به همکاری با شرکت‌های بزرگ مواد غذایی و کشاورزی دارد. در همان زمان، رهبران و بازیگران کلیدی، با آگاهی از تأثیرات بدتر بحران آب و هوا بر کشاورزی و کشاورزان کوچک، در مورد اقدامات سازگاری و سرمایه گذاری بحث کردند.

«این لحظه ذخیره‌سازی آنچه را که در اولین اجلاس سیستم‌های غذایی در سال 2021 آموختیم تأیید کرده است – که می‌توانیم جاه‌طلبی را افزایش دهیم و اقدام را تسریع کنیم. امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل، گفت: بیایید روح این گردهمایی را به تلاش های گسترده تر برای نجات اهداف توسعه پایدار و تلاش های عینی و روزمره برای کارآمد کردن سیستم های غذایی برای همه بپردازیم. در مراسم اختتامیه لحظه ذخیره سازی UNFSS+2.

کو دونگیو، مدیر کل فائو، گفت: “مسیر طولانی است و ما باید قدم های خود را تسریع کنیم.”، وی افزود که امیدوار است شرکت کنندگان پس از تشخیص جمعی که محرک های ناامنی غذایی رم را برای حمایت از مسیرهای ملی خود با نکات کلیدی ترک کنند. و سوءتغذیه به دلیل خطر تقویت کننده و به هم پیوسته و تأثیر بحران آب و هوا، شوک های اقتصادی و درگیری های مداوم پیچیده تر شده بود.