۶ درصد از کود شیمیابی کشور سهم استان گلستان است

پایگاه خبری DA1news: سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت:۶ درصد از کود شیمیایی کشور سهم استان گلستان است که سعی داریم این رقم را به ۸درصد برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، سید صمد ضیایی  در جمع خبرنگاران از وجود ۱۰ نوع کود شیمیایی تکلیفی و ۵۴ نوع کود شیمایی غیر تکلیفی در استان خبر داد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده مجموعاً ۶۴ نوع کود شیمایی در استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ میزان ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ تن، در سال ۹۸ میزان ۱۴۳ هزار و ۴۱۵ تن، در سال ۹۹ میزان ۱۱۹ هزار و ۸۲۱ تن و در سال ۱۴۰۰ میزان ۱۴۲ هزار و ۴۹۱ تن انواع کودهای فسفاته، ازته و پتاسه در استان توزیع شد، افزود: در سال ۱۴۰۱ میزان ۱۷۶ هزار و ۶۰۰ تن کود توزیع شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از وجود ۷ انبار ذخایر کود در استان خبر داد و گفت: این انبارها در شهرهایی چون کردکوی، گرگان، نودیجه ،فاضل آباد، قرق، گنبد و کلاله فعال هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سه هزار تن بذر گندم در استان توزیع شد، ادامه داد: امسال با توجه به برنامه‌ای که سازمان جهاد اعلام کرد که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم از پیمانکاران تکثیری بذر خریداری شد.

ضیایی اظهار کرد: برنامه ریزی‌ها برای امسال، کشت سویا در سطح ۸ هزار هکتار بود که بذر مورد نیاز این سطح، تأمین شد و ۹۰ تن رقم ویلیامز،مازاد برتولید از استان اردبیل وارد گلستان شد.

وی از توزیع ۲۸ هزار و ۶۰۲ تن انواع کودهای شیمیایی از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد و گفت: اکنون میزان ۲۱ هزار و ۳۱ تن کود شیمیایی در ۷ انبار استان ذخیره است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: امسال سهمیه کود استان میزان ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن است که تلاش داریم این رقم را تأمین و در بین کشاورزان گلستانی توزیع کنیم.

وی یادآور شد: ۶ درصد از کود شیمیایی کشور سهم استان گلستان است که سعی داریم این رقم را به ۸ درصد برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *