بهراملو خبر داد: چهارمین همایش ملی کم آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف در همدان برگزار می‌شود

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برگزاری همایش ملی کم آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف در کشاورزی مناطق خشک با رویکرد بهره‌گیری از فناوری نوین در همدان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، رضا بهراملو در نشست هماهنگی چهارمین همایش ملی کم آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف در کشاورزی مناطق خشک اظهار کرد: با همراهی و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه بوعلی سینا علم و اجرا در کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی نتیجه تقویت روابط دانشگاه و صنعت کشاورزی را برگزاری همایش‌های کاربردی و اثرگذار دانست و افزود: همایش‌های این چنینی به ویژه در شرایط بحران آب استان همدان می‌تواند راهگشا و موثر باشد از همین رو باید رویکرد همایش خروجی محور لحاظ شود‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تاریخ برگزاری همایش خاطرنشان کرد: ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه همایش در سطح ملی برگزار می‌شود به همین منظور فراخوان به سازمان‌های جهاد کشاورزی در سطح کشور ارسال شده است.

وی در بخش دیگر یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کنار همایش با رویکرد تبیین الگوی کشت و نقشه راه کشاورزی همدان پیشنهاد داده شده است.

بهراملو همدان را منطقه خشک و نیمه خشک خواند و گفت: بهره‌گیری از ایده‌های کاربردی در راستای بهره‌وری از منابع آبی و خاکی در دستور کار است به طوری که سازمان جهاد کشاورزی برای جذب ایده‌هایی با قابلیت اجرا مصمم است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه توسعه گلخانه‌ها نیز از اقدامات ارتقای بهره‌وری و حفظ و حراست از آب به شمار می‌رود اضافه کرد: ایجاد ۱۰۰ هکتار گلخانه در فیض آباد فامنین در دستور کار قرار گرفته است به نحوی که با تخصیص پساب فاضلاب همدان شهرک گلخانه‌ای گل شاخه بریده احداث می‌شود.