افزودن کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی به سبد توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: برای نخستین بار کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی در راستای افزایش عملکرد تولید به سبد کودی و توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اضافه شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با تعاملات میان معاون زراعت و موسسه تحقیقات خاک و آب، کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی مانند کود آلی فسفاته و کود میکروبی فسفاته به سبد کودی این شرکت افزوده شده است.

حمید رسولی افزود: امسال با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان مبادرت به تولید کودهای غیر شیمیایی و جدید کرده ایم.

وی اظهار داشت: اکنون با ۱۳ شرکت دانش‌بنیان، قرارداد در مورد تولید ۸۳ محصول کودی منعقد کرده‌ایم و این محصولات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رسولی با بیان این که کودهای غیرشیمیایی دو بخش هستند، تصریح کرد: یک بخش از این کودها، یارانه‌ای و به میزان ۳۰ هزار تن و بخش دیگر غیریارانه‌ای و به میزان ۲۵ هزار تن هستند و در میان کشاورزان توزیع می‌شود.

وی افزود: در تعاملات و مشورت‌های فنی، همواره جای کودهای آلی و غیرشیمیایی را خالی احساس می‌کردیم و از این رو تصمیم گرفتیم این کودها را به سبد کودی این شرکت اضافه کنیم.

رسولی یکی از استراتژی‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را توسعه کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی عنوان کرد و اذعان داشت: سال آینده دو برابر سال جاری کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی تولید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کودهای ترکیبی و غیرشیمیایی با همان میزان حمایتی که از کودهای شیمیایی می‌کنیم، عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: حمایت یارانه‌ای کودهای ترکیبی که در گروه‌های کودهای فسفاته و پتاسه هستند بیش از ۶۰ درصد قیمت‌شان تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *