برزگر: در زمینه محصول هلو صنایع تبدیلی و تکمیلی در چهار محال و بختیاری وجود ندارد

پایگاه خبری DA1news: حسین برزگر گفت: ۱۰ درصد محصول هلوی چهارمحال و بختیاری به‌صورت ضایعات از بین می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون هیچ‌گونه صنایع تبدیلی و تکمیلی در زمینه محصول هلو چهارمحال و بختیاری وجود ندارد و به‌همین علت هلوی این استان با قیمت پایین به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

برزگر تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی و باغی مانند هلو را در دستور کار قرار داده است.

وی یادآور شد: در این راستا به متقاضیان واجد شرایط سرمایه‌گذاری در این حوزه مجوزهای قانونی با سرعت صادر و نسبت به اختصاص زمین و پرداخت وام به این افراد اقدام می‌شود.

برزگر اظهار داشت: محصول هلو از نقاط دیگر کشور وارد چهارمحال و بختیاری نمی‌شود و هلوی مصرفی مردم استان از باغات داخل استان تامین می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به برداشت هلو میان‌رس از باغ‌های استان گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان به کشت انواع هلو زودرس، میان‌رس و دیررس اختصاص دارد.

ابراهیم شیرانی به اختصاص ۳۰ درصد باغ‌های هلو چهارمحال و بختیاری به نوع میان‌رس اشاره و تاکید کرد: بیشتر ارقام هلو تولیدی در استان شامل زعفرانی، کاردی و برخی گونه‌های خارجی است.

وی افزود: بیشتر سطح زیرکشت هلو در چهارمحال و بختیاری از نوع دیررس است که برداشت آن از پاییز آغاز می‌شود.

شیرانی تصریح کرد: هلو تولیدی در باغات چهارمحال و بختیاری بیشتر به استان‌های جنوبی، اصفهان و تهران صادر می‌شود.

وی تولید هلو سالانه در باغات چهارمحال و بختیاری را ۵۴ هزار تُن و در هر هکتار ۱۸ تُن دانست و یادآور شد: این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

شیرانی اظهار داشت: به‌علت نبود پدیده سرمازدگی و بارش بالاتر در زمستان گذشته میزان تولید میوه‌های هسته‌دار مانند هلو در باغات چهارمحال و بختیاری افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و ۶۷ هزار بهره‌بردار کشاورزی با تولید ۱.۵میلیون تن انواع محصولات کشاورزی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *