دکتر خسرو شهبازی: رتبه دوم صنایع تبدیلی را در سطح کشور داریم

پایگاه خبری DA1news: سومین جشنواره انگور سیاه در شهرستان سردشت با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، سومین جشنواره انگور سیاه در شهرستان سردشت و به مدت سه روز در شهر ربط این شهرستان برگزار می شود.

دکتر خسرو شهبازی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در افتتاحیه این جشنواره گفت: درتلاش برای ثبت جهانی انگور و سماق سردشت هستیم و مراحل آن در مرحله نهایی است .

شهبازی افزود: با بیش از ۵۰۰ سردخانه، رتبه اول تعداد سردخانه و رتبه دوم صنایع تبدیلی را در سطح کشور داریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال رکورد تولید گندم در طول تاریخ استان را شکستیم و به رتبه پنجم کشوری رسیدیم.

وی در قسمتی از سخنان خود گفت: آمادگی ایفای نقشی موثر تر و پررنگ تر برای تسهیل در واگذاری و یا تغییر کاربری جهت راه اندازی صنایع زودبازده و تبدیلی در شهرستان سردشت هستیم.

لازم به ذکر است که این جشنواره با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، مدیران شهرستانی، کشاورزان و باغداران این شهرستان در سایت گردشگری «هواره برزه» شهر ربط آغاز شد.

انگور سیاه سردشت که به انگور «ره‌شه» معروف است، به علت استفاده نکردن از کود و سموم، محصولی تمام ارگانیک محسوب می‌شود و از شهرت فراوانی برخوردار است.