فتحی تاکید کرد: عدم رعایت الگوی کشت موجب ضرر کشاورزان خواهد شد

پایگاه خبر DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: عدم رعایت الگوی کشت توسط کشاورزان و کشت محصولات پر آب بر موجب کمبود منابع آبی و متضرر شدن کشاورز می شود.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه دیدار با کشاورزان بناب که با حضور ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، شهیاد آبنار مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی، شیخ رضا باقری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، رحیم مهردادی معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و روح اله خیری مدیر جهاد کشاورزی بناب برگزار شد، گفت: کشاورزان قشر بسیار کوشا و تلاشگری هستند و هر اندازه برای خدمت به آنان تلاش کنیم باز هم نتوانسته ایم آنچنان که شایسته آنهاست به آنان خدمت کنیم.
وی ادامه داد: در گفتگوهایی که در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه با رسانه ها داشتم بارها تاکید کرده ام که کشاورزان بیشتر از هر قشری قدر آب را می دانند چرا که معیشت آنان با استمرار کشاورزی با آب گره خورده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به محدودیت های منابع آبی در استان و کشور گفت: باید در استفاده از منابع آبی به صورتی برنامه ریزی کنیم که تولید در بخش کشاورزی استمرار داشته باشد لذا رعایت الگوی کشت و کاهش محصولات پر آب بر از جمله اقداماتی است که باید به آن توجه داشته باشیم.
فتحی سطح مصوب پیاز در الگوی ملی کشت برای شهرستان بناب را ۳۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: علیرغم تعیین این حد نصاب، ۵۶۰ هکتار از اراضی بناب زیر کشت پیاز رفته اند و وضعیتی که در حال حاضر ایجاد شده است ناشی از همین مساله است که الگوی کشت توسط کشاورزان رعایت نشده است.
وی ادامه داد: عدم رعایت الگوی کشت موجب کاهش قیمت محصول در بازار و کمبود منابع آب برای کشت پیاز شده است.