خیام نکویی خبر داد؛ تدوین برنامه جامع تولید پنبه در کشور

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تدوین برنامه جامع تولید پنبه در کشور خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ سید مجتبی خیام نکویی  گفت: برنامه جامع تولید پنبه در کشور تدوین شده است و امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های کشور برای تولید این محصول استفاده کنیم.

وی تولید بذر را یکی از ابزار‌های مهم خودکفایی دانست و افزود: موسسه تحقیقات پنبه در دو تا سه سال گذشته در زمینه تولید بذر خودکفا شده است و ارقامی را معرفی کرده که حداقل یک تن عملکرد بیشتر در هر هکتار و سازگاری با آب و هوای مناطق مختلف کشور دارند.

معاون وزیر و رییس سازمان تات، معرفی ارقام جدید را مهمترین رسالت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برشمرد و ادامه داد: باید از روش‌های نوین استفاده کنیم تا بتوانیم دراین زمینه پیشرو باشیم و شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها می‌توانند ما را در این زمینه یاری کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم وزیر جهاد کشاورزی خودکفایی در ۵ محصول مهم و راهبردی پنبه، شکر، گندم، جو و برنج است، افزود: هم اکنون سالانه بین ۱۰ تا ۱۶ میلیون دلار برای واردات موادی مانند روغن و کنجاله خوراک دام خروج ارز داریم.

همچنین در این سفر دکتر خیام نکویی رییس سازمان تات به همراه  رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، صابری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان از واحد آموزش شهید روحانی فرد شهرستان کردکوی بازدید به عمل آورد.