خیام نکویی در دیدار با استاندار گلستان؛ ضرورت توجه ویژه به امنیت غذایی درعمل و اقدام

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری برای دستیابی به اقتدار غذایی و تاکیدات رئیس جمهور بر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی، ارزش تولید غذا در کشور را حائز اهمیت دانست.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ سید مجتبی خیام نکویی در نشست مشترک با استاندار گلستان، امنیت غذایی را به عنوان مسئله درجه یک کشور، دانست و گفت: این مسأله مهم نه به عنوان یک شعار، بلکه باید در عمل و اقدام به عنوان مسأله مهم کشوری مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: شناسایی دقیق چالش های بخش کشاورزی و ارایه راه حل و راهکار دقیق؛ راهبرد اصلی سازمان تات است.

زنگانی استاندار گلستان نیز در دیدار با خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات، بر تعامل با این سازمان در راستای افزایش تولیدات محصولات کشاورزی استان گلستان تاکید کرد.
زنگانی تقویت تعاملات برنامه ای و کاری جهت افزایش تولیدات محصولات کشاورزی استان گلستان فی مابین استانداری این استان و سازمان تات را مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت های اجرایی استان گلستان در راستای تحقق اهداف و برنامه های تحقیقاتی سازمان تات آماده است، خاطر نشان کرد: دانش بنیان شدن بخش کشاورزی از برنامه ها و اهداف استان گلستان است.

لازم به ذکر است، سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات؛ در سفر به استان گلستان، با خانواده شهید ابراهیم یوسفی از همکاران جهادگر موسسه تحقیقات پنبه دیدار کرد و گفت: ما مدیون شهدا هستیم و زحمات این بزرگواران باید در تمام عرصه های کار و زندگی سر لوحه ما باشد.
خیام نکویی همچنین با حضور در امام زاده عبدالله گرگان و غبار روبی، اهداء شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرد.