کمک دو میلیارد یورویی آلمان برای اقدامات اقلیمی 

پایگاه خبری Da1news: دولت آلمان دو میلیارد یورو برای صندوق آب و هوای سبز (GCF) تامین خواهد کرد. این امر باعث می شود آلمان اولین کمک کننده بزرگی باشد که مشارکت خود را برای کنفرانس آینده برای صندوق آب و هوای سبز که در اکتبر سال جاری برگزار می شود، اعلام می کند.
به گزارش Da1news، در جدیدترین گفتگوی اقلیمی پترزبرگ که در 3 مه در برلین برگزار شد، اولاف شولز صدراعظم آلمان از تعهد دو میلیارد یورویی به صندوق آب و هوای سبز (GCF) خبر داد. این کنفرانس قرار است در 5 اکتبر در بن برگزار شود و وزیر توسعه فدرال آلمان، Svenja Schulze، ریاست آن را بر عهده خواهد داشت. صندوق آب و هوای سبز یکی از بزرگترین صندوق های اقدام اقلیمی در جهان است. ایجاد صندوق یکی از اهداف مهم کشورهای در حال توسعه بود که در نحوه هزینه کردن بودجه در پروژه‌های کاهش آب و هوا و سازگاری در کشورهای در حال توسعه نظر مساوی دارند.

شولزه گفت: «این تعهد نشانگر آمادگی آلمان برای پذیرفتن مسئولیت خود در قبال اقدام جهانی آب و هوا است. برای من، این تعهد با خود این انتظار را به همراه دارد که کشورهای دیگر نیز بر اساس توانایی‌های خود کمک کنند. اقدام اقلیمی تنها در صورتی موفق خواهد بود که یک تلاش جهانی باشد. دو سوم کل انتشارات در سراسر جهان امروزه توسط کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور منتشر می شود. به همین دلیل است که این بودجه برای اقدام اقلیمی پولی است که به خوبی سرمایه گذاری شده است.» او در برلین گفت.

بودجه اعلام شده توسط صدراعظم آلمان از بودجه وزارت توسعه آلمان است و برای چهار سال آینده در نظر گرفته شده است. در آستانه کنفرانس تعهد صندوق آب و هوای سبز در اکتبر، سایر کشورها اکنون باید مشارکت خود را اعلام کنند.

صندوق آب و هوای سبز ابزاری مرکزی برای تامین مالی چندجانبه آب و هوا است. در دو دور اول تامین مالی در سال‌های 2014 و 2019، حدود 50 کشور 18 میلیارد دلار کمک کردند. این امر به کشورهای در حال توسعه امکان می دهد تا پروژه های اقدام اقلیمی را تأمین مالی کنند، با تغییرات آب و هوایی سازگار شوند و اقتصادهای سازگار با آب و هوا را توسعه دهند. تا کنون، 216 پروژه تامین مالی شده است – که تقریباً نیمی از بودجه برای کاهش گازهای گلخانه ای و نیمی دیگر برای اقدامات سازگاری در نظر گرفته شده است.

پروژه های GCF برای بیش از 900 میلیون نفر مفید است

تاکنون حدود 900 میلیون نفر از پروژه های GCF بهره مند شده اند. به عنوان مثال، کشاورزان در تانزانیا قادر به افزایش محصول خود از طریق بهبود روش‌های کشت هوشمند آب و هوایی شده‌اند. اولین قدم ها در هند و آمریکای لاتین برای توسعه راه حل های حمل و نقل عمومی بر اساس تحرک الکتریکی برداشته شده است. اقدامات تامین شده توسط این صندوق منجر به در مجموع 2.5 میلیارد تن از انتشار CO2 اجتناب شده – که بیش از سه برابر انتشار سالانه آلمان است.

صندوق آب و هوای سبز یک واحد سازنده مهم از تعهد کشورهای صنعتی برای بسیج 100 میلیارد دلار آمریکا در سال برای اقدامات آب و هوایی در کشورهای در حال توسعه است – اما این به هیچ وجه تنها نیست. سایر صندوق‌های چندجانبه که برای پروژه‌های آب و هوایی تأمین مالی می‌کنند، تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) و صندوق سرمایه‌گذاری آب و هوا (CIF) هستند. بخش قابل توجهی از بودجه آلمان برای آب و هوا به پروژه ها و برنامه هایی اختصاص می یابد که به طور دوجانبه با 52 کشور شریک توافق شده است.

ترجمه: مجید میری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *