تولید ۲۲۰ هزار قلمه گل محمدی در استان مرکزی

پایگاه خبری Da1news: رییس اداره جنگل‌کاری و جنگداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: از ابتدای دیماه امسال تاکنون۲۲۰ هزار قلمه گل محمدی در محیط گلخانه ای در استان تولید شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، «سیدحامد هاشمی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: این تعداد قلمه از اواخر اسفندماه تا اردیبهشت ماه سال آتی پس از ریشه زنی به گلدان منتقل می شوند و در اواسط پاییز آینده نیز آماده توزیع خواهد بود.

رییس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اعتبار صرف شده برای تولید این تعداد قلمه را بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: این اقدام توسط پیمانکار و در شهرستان محلات به عنوان یکی از تعهدات استان پیرو طرح کاشت چهار میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۳ انجام شده است.

هاشمی اضهار کرد: گل محمدی عموما در تابستان گل می دهد و زمان گلدهی آن نیز می تواند متفاوت باشد و به دلیل شرایط آب و هوایی گلدهی این گیاهان معمولا طولانی مدت و در حد ۲ ماه است.

وی با اشاره به اینکه گل محمدی‌ معمولاً به خشکی و گرما مقاوم هستند و در شرایط آب و هوایی گوناگون رشد می‌کنند، افزود: این گل ویژگی‌های دیگری همچون مقاومت به برخی از بیماری‌ها و آفات را دارد که ممکن است بسته به شرایط محیطی و نوع گیاه متفاوت باشد.