خیام نکویی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: انقلاب بهره‌وری در کشور با تربیت کشاورزان آینده و استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش کشاورزی امکان‌پذیر است.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی  به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سیدمجتبی خیام‌نکویی در دومین دوره آموزشی جذب نخبگان، سازمان تات را به عنوان بزرگترین مجموعه استحصال ظهور و بروز ظرفیت نخبگان در کشور دانست و گفت: انقلاب بهره‌وری در کشور با تربیت کشاورزان آینده و استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش کشاورزی امکان‌پذیر است.
وی بر بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در مسیر دانش‌بنیان شدن و افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور تاکید و خاطرنشان کرد: تحقق امنیت غذایی در کشور نیازمند دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی است و ارتقای بهره‌وری کیفی و کمی محصولات کشاورزی از اهداف اصلی این فرایند محسوب می‌شود.
رئیس سازمان تات به تغییرات چشمگیر تولیدات کشاورزی پس از انقلاب ناشی از رسوخ دانش و فناوری اشاره کرد و افزود: در طول ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب تولید بخش کشاورزی در کشور ما ۵ برابر شده و امروز تولیدات در این بخش به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.
وی، حدود ۴۰ درصد افزایش تولیدات بخش کشاورزی را ناشی از افزایش سطح زیر کشت اعلام و تصریح کرد: نقش رسوخ دانش و فناوری در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، به طوری که ۶۰ درصد افزایش تولیدات کشاورزی مربوط به این حوزه است.
خیام‌نکویی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بی‌بدیل بخش کشاورزی در تأمین امنیت پایدار غذایی، سلامت و کاهش وابستگی به خارج از کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نخبگان در رونق این بخش می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.