خیام نکویی: افزایش سرعت دستیابی به امنیت غذایی با استفاده از فناوری هسته ای

پایگاه خبری DA1news: معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش سرعت دستیابی به امنیت غذایی با استفاده از فناوری هسته ای گفت: با فناوری هسته ای و مشارکت سازمان انرژی اتمی، قابلیت افزایش تولید محصولات کشاورزی امکان پذیر خواهد بود.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ معاون وزیر و رئیس سازمان تات در نشست صمیمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته ای گفت : سازمان انرژی اتمی با همکاری و حمایت از سازمان تات یک مدافع امنیت غذایی در کشور خواهد بود.
سید مجتبی خیام نکویی افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشور تنها با تولید بذر، گیاهان دارویی و واکسن های انسانی و دامی در سال مانع خروج یک میلیارد و چهارصد میلون دلار ارز از کشور است.
وی با اشاره بر منویات مقام معظم رهبری بر تامین امنیت غذایی بر اولویت قرار دادن این مهم‌ و تامین غذای مردم در برنامه ها و سیاست های کلان کشور تاکید کرد .
رئیس سازمان تات خاطر نشان کرد:سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بزرگترین مجموعه تحقیقاتی حوزه کشاورزی در خاورمیانه است.

وی افزود: اولین برنامه بهره وری در وزارت جهاد کشاورزی توسط این سازمان تهیه و تنظیم شده است.
وی با بیان اینکه اکنون قابلیت تولید ۱۸ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد، گفت: در صورت تحقق این مهم سالانه می توان ۴.۵ میلیون تن گندم صادر کرد.
خیام نکویی، با تاکید بر اهمیت سازمان تات در خود اتتکایی و خودکفایی در حوزه تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: سازمان‌تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با ۳۴ مرکز تحقیقاتی استانی و ۲۱ مرکز تحقیقاتی ملی تحقیقاتی متولی اصلی تامین امنیت غذایی در کشور است.
معاون پژوهش و فناوری سازمان تات نیز در نشست صمیمی معاون رئیس جمهور و رئیس انرژی اتمی با اشاره به اینکه همکاری سازمان تات با سازمان انرژی اتمی ا ز سال ۶۹ آغاز شده است گفت: از جمله دستاوردهای مشترک بین دو سازمان می توان به معرفی ۲ رقم برنج کیان و هستی، معرفی ۴ رقم نارنگی و معرفی ۴ رقم پنبه اشاره کرد.
گفتنی است، نشست تخصصی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با معاون وزیر و رئیس سازمان تات، مدیران ستادی و روسای موسسات تحقیقاتی ، پژوهشگاه ها و مراکز نحقیقاتی تابعه سازمان تات در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد.

 

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای DA1news کلیک نمایید