با تغییر در تعرفه ها و قوانین از تولیدکنندگان حمایت شود

پایگاه خبری DA1news: دکتر مسعود گیل آبادی اولین سخنران افتتاحیه نمایشگاه جامع کشاورزی و نهمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی در ابتدای سخنان خود از حضور سیدجواد ساداتی نژاد وزیر محترم کشاورزی، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، معاونین و روسای سازمان های مختلف وزارت جهاد کشاورزی، تولیدکنندگان و فعالان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سموم در ادامه سخنان خود گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ، شرکت حداکثری انجمن ها و تشکل های مختلف در حوزه کشاورزی در جهت نیل به اهداف و سیاست های  آنها دانست، همچنین مهمترین هدف انجمن تولیدکنندگان سموم از برگزاری نمایشگاه این است که راهشگایی باشد بین تولیدکنندگان و بهره برداران  و فعالان بخش کشاورزی در جهت پیدا و کشف بازارهای داخلی و خارجی و همچنین بازارهای صادراتی.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: با در نظر گرفتن اینکه از سالهای قبل مجوز صادرات سموم دفع آفات نباتات حذف و انجام نشده بود وبا دستور ویژه دکتر سعادتی نژاد، وزیر محترم جهاد کشاورزی صدور مجوز صادرات محصولات اعلام شد که بدین وسیله کمال تشکر را از جناب وزیر محترم جهاد کشاورزی را داریم.

دکتر گیل آبادی ادامه داد: در مدت کوتاه چهار ماهه بعد از صدور مجوز ویژه صادرات، تولید کنندگان موفق شدند علی رقم از دست دادن بازارهای خارجی، طبق آمارها بیش از 1300 تن محصولات نهاده های کشاورزی را صادر کنند.

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سموم در توضیح هدف دوم برپایی این نمایشگاه گفت: دومین هدف از برپایی نمایشگاه های کشاورزی، نمایش توانمندی های بیش از پیش تولیدکنندگان توانا و با عظمت کشور بوده و این مهم میسر نمی شد مگر با حمایت وزیر محترم، روسا و دست اندرکاران ستادی و اجرایی بخش کشاورزی.

وی در ادامه افزود: ما از حمایت های انجام گرفته کمال تشکر و قدردانی را داریم، اما انتظار ما این است که این حمایت ها، عملی و اجرایی شود.

دکتر گیل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود در باره سموم پر خطر آفات کش ها گفت: ما تلاش داریم همراه و همگام  با سازمان حفظ نباتات، سموم پرخطر را از سبدها محصولات ارائه شده ، حذف شود و این فعل در جهت رفع نگرانی جامعه بوده  و تلاش مضاعف می کنیم تا با جایگزینی سموم کم خطر، مشکل برگشت محصولات صادراتی را  مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: در همین رابطه تولیدکنندگان ما توانسته اند 45 سم جدید کم خطر را جایگزین سموم پر خطر کنند که این موفقیت بسیار خوبی است که باعث کم شدن دغدغه های کشاورزان در این امر می شود.

وی در مورد تعرفه های مقرر شده محصولات نهاده های کشاورزی گفت: از ابتدای امسال نرخ محاسبه تعرفه های  گمرکی تغییر یافت و همچنین  ارز ترجیحی به ارز نیمایی تبدیل شد و با مصوبه هیات محترم وزیران، طبقات سود بازرگانی نیز تغییر و کاهش یافت و  این موارد ضربه مهلکی بر تولید آفت کش های داخلی وارد کرد.

دکتر گیل آبادی در ادامه افزود: این تغییر در تعرفه ها و موارد اینچنینی باعث شد که امکان رقابت را از تولیدات داخلی گرفته شود و ما انتظار حمایت و کمترین تغییر در این قوانین را از وزیر محترم جهاد کشاورزی را داریم تا بدینوسیله از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *