افلاطونی: رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی اولویت سال آینده است

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: تثبیت مالکیت با رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی همچنان اولویت سازمان در سال آینده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در نشست معاونین و مدیران سازمان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: تثبیت مالکیت با اجرای رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی از اولویت‌های اصلی سازمان برای سال ۱۴۰۳ است‌.

وی افزود: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ در اکثر شاخص‌های عملکردی کمی و کیفی سازمان شاهد تحول و رشد خوبی بودیم که امیدواریم این روند در سال آینده نیز همچنان ادامه داشته و با نوآوری و جهش بیشتری نیز همراه شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: رویکرد سازمان، حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی به عنوان بستر تولید و امنیت زیستی و غذایی بوده و در ارائه مجوز تغییر کاربری باید به این مساله توجه شود.

وی افزود: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مرغوب ممنوع است.

افلاطونی با تاکید بر تشدید فعالیت‌های نظارتی بر تغییر کاربری اراضی برابر آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها گفت: نظام مهندسی کشاورزی و کارشناسان امور اراضی سراسر کشور باید فعالیت‌های نظارتی خود را با شدت، دقت و حساسیت بالایی انجام دهند.

وی افزود: رصد و پایش هوشمند اراضی و سامانه‌ای شدن تمام خدمات در حوزه مدیریت زمین نیز باید با جدیت دنبال شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، جهش خوبی در اجرای طرح تجمیع و یکپارچگی اراضی اتفاق افتاد که این روند در سال آینده نیز باید با قدرت بیشتری تداوم یابد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به ضرورت تأمین اعتبارات مورد نیاز سازمان برای اجرای موفق‌تر برنامه گفت: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که اعتبارات هر بخش به موقع تأمین شود تا خللی در روند کارها ایجاد نشود.

وی افزود: لازم است هر معاونت و دفاتر تخصصی نیز آمار عملکرد ماهانه، شش ماهه، سالانه و مقایسه‌ای خود را براساس برنامه تکلیفی تهیه و ارائه کنند.

همچنین در این نشست معاونین و مدیران کل دفاتر تخصصی، گزارشی از فعالیت‌های شاخص خود در سال جاری و برنامه آینده را ارائه کردند.

گفتنی است؛ در این نشست علی فاتحی جهانتیغ به عنوان سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه سازمان امور اراضی کشور معرفی شد.