رضا افلاطونی: مدیریت صحیح زمین اساس کار سازمان است

پایگاه خبری اخبار روزانه کشاورزی: رئیس سازمان امور اراضی کشور: مدیریت صحیح زمین الویت و اساس کار برای تحقق و ظایف ومسئولیت های سازمان است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی صبح امروز در نشست آموزشی سراسری مدیران ستادی و استانی امور اراضی کشور ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: با اجرای کامل طرح آمایش سرزمین، می توان مدیریت بهتر و موثرتری را در حوزه حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی محقق ساخت.
وی افزود: تثبیت مالکیت با رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی، حفظ کاربری، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و برون سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی سازمان از جمله و ظایف و ماموریت های مهم‌ سازمان است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: تاکنون ۵۰ درصد رفع تداخلات و حدنگاری اراضی در کشور انجام شده که ضرورت دارد این فعالیت مهم با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.
وی افزود: با توجه به حجم گسترده کارها و کمبود نیرو و امکانات، برون سپاری کارها باید به طور جدی پیگیری و در این راستا نظارت بر واگذاریها و مجوزهای تبصره یک و چهار از این طریق انجام شود.
رضا افلاطونی گفت: تفاهم نامه‌ای بین سازمان امور اراضی کشور و سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای برون سپاری امضا و شیوه نامه اجرایی آن به استان‌ها ابلاغ شده که لازم است در تمامی استان‌ها اجرایی شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: از سال آینده ملاک ارزیابی مدیریت‌های استانی موضوعات مربوط به رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی، سامانه ای شدن تمام فعالیت ها و برون سپاری کارها و نظارت دقیق است.
رضا افلاطونی تاکید کرد: در بحث هوشمندسازی اقدامات نظارت بر واگذاری‌ها و نظارت بر تغییر کاربری‌ها باید به صورت هوشمند انجام شود.
وی افزود: تغییر کاربری‌های غیرمجاز به صورت سامانه‌ای رصد می‌شود و به استان‌ها ابلاغ می‌شود استان‌ها باید به صورت دائم آنها نظارت و رسیدگی کنند.
رئیس سازمان اموراراضی کشور تصریح کرد: تمام اقدامات سازمان از جمله اصلاحات ارضی و هیات‌های هفت نفره واگذاری زمین و ستاد مرکزی باید به صورت سامانه‌ای ارائه شود.
وی گفت: باید در هر شهرستان در پایاب نهر، چاه یا قنات یک منطقه پایلوت ۱۰۰ هکتاری معرفی شود تا اقدامات یکپارچگی اراضی در آن انجام شود.
وی افزود: اگر این کار با مدیریت صحیح انجام شود مردم از آن استقبال می‌کنند و با این کار بخش زیادی از اراضی کشاورزی یکپارچه سازی خواهد شد.
همچنین دراین نشست مسئول نماینده ولی فقیه در سازمان با اشاره به اهمیت کار در حوزه حفظ اراضی کشاورزی گفت:داشتن سجایای اخلاقی، مردمداری و تحمل شنیدن خواسته های مردمی باید ازجمله ویژگی های مدیران امور اراضی باشد.
در ادامه این نشست نمایندگان مدیران امورا راضی مناطق پنجگانه استان ها مسائل، مشکلات، خواسته ها و پیشنهادات خود را برای اجرای بهتر امور درحوزه اموراراضی در کشور بیان کردند.