توزیع و نظارت بر قیمت میوه شب عید و کالاهای اساسی در سراسر کشور

پایگاه خبری DA1news: همزمان با فرارسیدن نوروز توزیع میوه شب عید و کالاهای اساسی در سطح کشور آغاز شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، همزمان با فرا رسیدن نوروز 1403 توزیع میوه شب عید و کالاهای اساسی  همراه با نظارت و بازرسی مداوم توسط سازمان های ذی ربط در سراسر کشور آغاز شد.

بر اساس این گزارش مدیران سازمان های جهاد کشاورزی استانها و مسئولان ذی ربط طی گزارش هایی از توزیع، قیمت گذاری، نظارت و بازرسی در  سراسر کشور اعلام کردند.

***

استان فارس/ مجتبی دهقان پور با بیان اینکه توزیع میوه از ۲۷ اسفند ماه به منظور تنظیم بازار میوه شب عید انجام می شود، بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه های ذیربط و معاونت امور اقتصادی استانداری فارس، تامین میوه شب عید بر عهده سازمان تعاون روستایی بوده و قیمت آن حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از سطح بازار است.

به گفته وی؛ قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم سیب قرمز و زرد طرح تنظیم بازار میوه شب عید مبلغ ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان، پرتقال تامسون ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و پرتقال والنسیا جیرفت ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.

***

آذربایجان شرقی/ اکبر رنجگران در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴۰۰تن سیب قرمز و سفید در سردخانه های استان ذخیره سازی شده که کیفیتشان جز سیبهای ممتاز محسوب و در سبدهای ۷تا۸ کیلویی توزیع خواهد گردید. همچنین حدود ۴۰۰ تن پرتقال تامسون خریداری شده و در سردخانه های استان نگهداری می شود که در سبدهای ۹ الی۱۰کیلویی است.

رنجگران یادآور شد: سهمیه میوه ی شهرستان به شهرستان ها حمل شده که قیمت سیب با کیفیت ممتاز( زرد و قرمز )به قیمت هر کیلو۲۷۰۰۰۰ریال به غرف و ۲۹۰۰۰۰ریال برای مصرف کنندگان، قیمت پرتقال هر کیلو ۱۸۰۰۰۰ریال به غرف و ۲۰۰۰۰۰ریال برای مصرف کنندگان عزیز خواهد بود.

***

مازندران/ سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میوه شب عید به مقدار ۵۰۰ تن براساس ستاد تنظیم بازار از روز گذشته – جمعه- در استان آغاز شده و مردم مازندران می توانند از عاملان فروش که از قبل هم اطلاع رسانی شده سیب را به قیمت هر کیلو ۳۵۰ هزار ریال و پرتقال را هم کیلویی ۱۶۰ هزار ریال خریداری کنند.

***

مرکزی/ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تامین اقلام اساسی بازار مشکلی وجود ندارد و مازاد نیاز بازار مرغ توزیع شده است.

«علی صفری» بیان کرد: سال جاری از معدود سال‌هایی است که فراوانی در همه بخش‌ها وجود دارد و دغدغه‌ای برای تامین اقلام اساسی مورد نیاز بازار نیست.

***

همدان/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از توزیع بیش از ۲۴۰ تن گوشت منجمد گوساله و گوسفندی در استان خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز، عرضه گوشت منجمد ادامه‌ دارد.

رضا بهراملو در بازدید از روند توزیع گوشت منجمد در یکی از مراکز عرضه اظهار کرد: به منظور تنظیم بازار و دسترسی آسان مردم بیش از ۲۰۰ تن گوشت گوساله منجمد و بیش از ۴۰ تن گوشت گوسفندی منجمد در استان توزیع شده است.

***

کردستان/ مدیر تعاون روستایی استان کردستان در مصاحبه با خبرنگار مرکز سیمای کردستان :
از روز ۲۶ اسفند ، ۴۵۰ تن میوه سیب و پرتقال درجه یک تنظیم بازار شب عید در ۹۰ غرفه تعاون روستایی سراسر استان با قیمت مصوب دولتی به شهروندان عرضه میشود و تا پایان تعطیلات ادامه دارد.
مهندس کوشکی قیمت هر کیلو سیب قرمز و زرد را ۳۳۰۰۰ تومان و هر کیلو پرتقال را ۱۸۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو خرمای مضافتی ماه مبارک رمضان را ۹۰ هزار تومان اعلام کرد .