گلستان رتبه اول پرداخت وام مکانیزاسیون کشاورزی در کشور

پایگاه خبری Da1news:  رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: مقام نخست پرداخت تسهیلات توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در کشور در اختیار گلستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بین استان‌های مختلف کشور، مقام نخست پرداخت تسهیلات توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در اختیار گلستان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: امسال ۲۱۹ دستگاه نیرو محرکه بخش کشاورزی شامل انواع تراکتور و کمباین با اعتبار هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال نوسازی و ۹۵۸ دستگاه ادوات دنباله بند با اعتبار چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به مجموعه ناوگان مکانیزاسیون استان اضافه شده است.

وی ادامه داد: توسعه مکانیزاسیون زیربخش های بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغ و دام از اولویت‌های پرداخت تسهیلات در استان است.

گفتنی است که استان مرزی گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، اقتصاد آن به ویژه در بیش از هزار روستای تابعه بر پایه کشاورزی استوار است.

زمین‌های کشاورزی گلستان سالانه به زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه غلات همچون گندم و دانه‌های روغنی می‌رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *