معاون جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛ پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن گندم در لرستان

پایگاه خبری Da1news: معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن گندم در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، جهانبخش دولتشاه  در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به پیش‌بینی تولید ۳۵۰ هزار تن گندم در لرستان طی امسال، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط بارندگی‌های مناسب امسال، شاهد افزایش سطح تولیدات کشاورزی باشیم.

وی، عنوان کرد: استان لرستان با سطح زیر کشت حدود ۷۸۰ هزار هکتار، که از این مقدار حدود ۶۰۰ هزار هکتار دیم و مابقی آبی است وبا توجه به بارندگی‌های مناسب امسال پیش‌بینی می‌شود سطح تولید گندم استان حدود ۳۵۰ هزار تن باشد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: همچنین در زمینه کشت جو پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۶۵ هزار تن تولید را داشته باشیم.

دولتشاه، به کشت کاملینا در اراضی دیم استان اشاره کرد و گفت: در زمینه کشت کاملینا در اراضی دیم استان حدود پنج هزار و۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود حدود چهار هزار تن سطح تولید داشته باشیم و در حال حاضر در این محصول رتبه اول کشور هستیم.

وی با بیان اینکه کشت دانه‌های روغنی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی لرستان است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم و استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی لرستان توسعه و تناوب کشت دانه‌های روغنی است که وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به وابستگی شدید کشور برای تأمین روغن این فرصت اقتصادی خوبی برای استان بوده تا بتوانیم با توسعه این کشت در افزایش تولید و تناوب کشت در استان مطلوب عمل کنیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: کشاورزان در فصل داشت نسبت به رعایت اصول فنی، مبارزه با علف‌های هرز، مبارزه با آفات و بیماری‌ها دقت لازم را داشته باشند و رؤسا و کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی آمادگی کامل برای راهنمایی و نکات لازم و فنی را خواهند داشت تابه بهره برداران بخش کشاورزی کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *