کشت محصولات سازگار با خشکی در دستور کار وزارت کشاورزی قرار دارد

پایگاه خبری DA1news: معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار کشت محصولات سازگار با خشکی برای مقابله با کم آبی در وزارت جهاد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اخبار کشاورزیDA1news ، علیرضا مهاجر ظهر پنج شنبه در همایش منطقه‌ای سازگاری با خشکسالی در کشاورزی اظهار کرد: وقتی کشور سال‌ها درگیر خشکسالی است، باید با توجه به درس‌های قرآن، آینده‌نگری و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با این مشکل برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در زمان تغییر فصل‌ها می‌توانیم با کشت محصولی که در آن فصل میزان آبگیری آن مشخص است، برنامه جدیدی در حوزه کشاورزی ارائه داد.

مهاجر افزود: هم اکنون ما عادت کرده‌ایم که در هر فصلی هر میوه و صیفی جاتی را داشته باشیم و اعتقادی به واردات نداریم و این در حالی است که بسیاری از کشورها اقدام به واردات برخی محصولات کشاورزی به دلیل صرفه جویی در مصرف آب، می‌کنند.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نوین در کشت محصولات و متحمل با خشکی امری ضروری است.

مهاجر گفت: ۷۵ درصد از تولیدات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه معاونت زراعت است و این بیانگر اهمیت کشاورزی در تأمین غذای مورد نیاز کشور است.

وی بیان کرد: به دلیل سود آوری برخی محصولات، کشاورزان بیشتر به سمت آن می‌روند و باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که کشاورز بتواند نوع محصول مورد دلخواه را کشت کند.

وی گفت: استفاده از کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین کشت‌هایی که باید از آن حمایت شود.

مهاجر افزود: در مسائل زراعی جزو استان‌های عقب تر هستیم که هنوز هم ته مانده گندم و کاه را آتش می‌زنند. برای کاهش، اثرات خشکسالی برنامه‌هایی را با دانشگاه‌ها و محققان در دست کار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *