تعداد واحدهای فناور کشاورزی استان سمنان به ۳۲ واحد رسید

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری و افزایش بهره وری حوزه کشاورزی استان در دستور کار است، گفت: تعداد واحدهای فناور کشاورزی به ۳۲ واحد رسید.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news، محمد رضا قاسمی ظهر پنج شنبه در جلسه تقدیر از برگزیدگان بخش کشاورزی با حضور استاندار سمنان به میزبانی سالن آمفی تئاتر سالن شماره ۲ جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه کشاورزی برای استان سمنان به طور جد پیگیری می‌شود، ابراز داشت: یکی از موارد مورد تاکید ایشان حضور و حمایت شرکت‌های دانش بنیان و ضرورت حضور آنها در عرصه‌های مختلف است لذا برای تحقق شعار سال برنامه ریزی‌های لازم در حوزه دانش و فناوری‌های نوین در دست اقدام است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته پنج واحد فناور کشاورزی در استان سمنان وجود داشت، بیان کرد: این تعداد برای سال جاری به ۳۲ واحد فناور و شرکت دانش بنیان ارتقا یافته است که می‌تواند زمینه سازی خوبی برای پیشرفت حوزه‌های کشاورزی استان سمنان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه می‌بایست از حالت سنتی خارج و به سوی تکنولوژی‌های نوین گام برداشت، افزود: برای رسیدن به این مهم باید در کنار تجربه ظرفیت نخبگان نیز به کار گرفته و آن‌ها نیز در حوزه کشاورزی دخیل شوند.

قاسمی ضمن بیان اینکه خشکسالی، کم آبی و تغییر اقلیم از جمله مواردی که ضرورت انجام تغییر الگوی کشت را بیش از پیش هویدا می‌سازد، تصریح کرد: برای انجام هر چه بهتر این مهم ساماندهی کارگروهی برای پیگیری تغییر الگوی کشت و به کار گیری ظرفیت دانشگاهی برای استان سمنان در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه شعار هفته جهاد کشاورزی با عنوان «امنیت غذایی و گشایش در سفره مردم» به طور جد در استان سمنان پیگیری و برای آن برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت، افزود: توسعه سرمایه گذاری، افزایش بهره‌وری، تأمین سرمایه در گردش و تشکیل شورای کشاورزی طی این هفته پیگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *