برنامه جامع افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ای کشور به ۱۰۰ هزار هکتار

پایگاه خبری Da1news: سخنگوی دولت گفت: افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای به ۱۰۰ هزار هکتار از برنامه‌های تحول‌آفرین بخش کشاورزی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه، با تشریح برنامه‌های دولت در بخش کشاورزی گفت: افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای به ۱۰۰ هزار هکتار از جمله برنامه‌های تحول‌آفرین بخش کشاورزی است که در این راستا احداث سالانه ۱۰ هزار هکتار فضای گلخانه‌ای جدید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تحقق هدف مذکور، صرفه‌جویی ۳ میلیارد متر مکعبی آب، کاهش ۱۵ درصدی ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش حداقل ۱۰۰ درصدی بهره‌وری محصولات سبزی و صیفی، افزایش میزان تولید غلات راهبردی و حفاظت و پایداری منابع پایه تولید (آب و خاک) را به دنبال خواهد داشت.
بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: وزارت جهادکشاورزی طی یک سال گذشته اقدامات دیگری در زمینه توسعه واحدهای گلخانه‌ای داشته است که منجر به رشد ۴۰۰ درصدی بهره‌برداری از شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای، افزایش ۵۰۰ درصدی سطح واگذاری اراضی برای احداث شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای و افزایش ۲۰۰ درصدی صدور مجوز احداث شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای شده است.

مولدسازی در جهادکشاورزی صرف توسعه گلخانه‌ها می‌شود
سخنگوی دولت در خصوص مولدسازی اموال و املاک وزارت آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی گفت: این دو وزارتخانه برای مولدسازی دارایی‌های دولت پیشگام شدند و فهرست اموال و املاک راکد خود را اعلام کردند که وزارت جهاد کشاورزی برای فعال کردن حوزه‌های گلخانه‌ای و توسعه آبخیزداری از منابع حاصل از مولدسازی استفاده خواهد کرد.
وی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش هم منابع حاصل از مولدسازی به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار بازسازی، بهسازی، خرید مدارس و طرح‌های توسعه‌ای قرار می‌گیرد.
به گفته بهادری‌جهرمی، در مولدسازی اموال وزارت بهداشت هم منابع حاصل شده به صورت ۱۰۰ درصد طبق قانون بودجه در اختیار همان وزارتخانه قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: در وزارت جهادکشاورزی و سایر وزارتخانه‌ها ۵۰ درصد درآمد مولدسازی در اختیار وزارتخانه قرار می‌گیرد و بقیه به خزانه واریز می‌شود.
سخنگوی دولت تاکید کرد: لیست اموال و دارایی‌های این وزارتخانه‌ها برای مولدسازی در سامانه مربوطه به تفکیک استان در اختیار مردم و اصحاب رسانه قرار دارد.
بهادری جهرمی در ادامه درباره سامانه و جزئیات کامل اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: سامانه مولدسازی در راستای شفافیت رونمایی شده و تمامی جزئیات مولدسازی اموال دولتی در سامانه قابل دسترسی است. همه طرح‌ها جهت اطلاع عموم در سامانه قرار گرفته و حتی طرح‌هایی که اجرایی نشده است نیز قابل مشاهده است.
وی افزود: هنوز مراحل اجرای این مصوبه به صورت کامل طی نشده است و ما امروز در ابتدای این مسیر هستیم. اگر این مصوبه در دست اجرا قرار بگیرد، به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *