دکتر برزعلی عنوان کرد: کشاورزی حفاظتی و دانش بنیان راه حل برون رفت از تنش های آبی

پایگاه خبری DA1news: دکتر برزعلی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز گلستان گفت: منابع آبی ما در حوزه کشاورزی محدود است و خشکسالی های مستمر را تجربه می کنیم و ما به همین دلیل به سمت کشاورزی حفاظتی و دانش بنیان و در این مسیر در حال حرکت هستیم.

به گزارش اخبار روزنه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در این برنامه با اشاره به اینکه امروز کشاورزی قراردادی در همه دنیا مطرح است گفت: برای حمایت از کشاورزان عزیز و به منظور پشتیبانی از تولید و تامین امنیت غذایی دولت سیزدهم اقدام به اجرای کشت قراردادی کرده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: استان گلستان در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول کشت قراردادی درکشور شد و امیدواریم و تلاش می کنیم امسال نیز بتوانیم به همت کشاورزان این موفقیت را تکرار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی درخصوص چگونگی وضعیت کشت محصولات پاییزه گفت: وضعیت کشت در استان بسیار خوب است ما امسال توانستیم مقدار قابل توجهی بذر گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار دهیم همچنین ۵۶ هزار تن کود اوره، ۱۸ هزار تن کود فسفاته و ۱۲ هزار تن کود پتاسه در استان توزیع شده است.

دکتر برزعلی به مشوق های کشاورزانی که اقدام به انعقاد قرارداد می کنند اشاره و تاکید کرد کشاورزان با وجود تغییرات اقلیمی حتما از تسهیلات بیمه استفاده کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در پایان سخنانش کشت قراردادی را اقدام قابل تقدیر دولت مردمی در جهت حمایت از کشاورزان دانست و اظهار امیدواری کرد این اقدام به رشد تولید و تامین امنیت غذایی و رضایت کشاورزان منجر شود.

در این برنامه روح الله مهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان نیز حضور داشت که در خصوص مشوق های کشاورزان برای انعقاد قرارداد و شرایط و چگونگی انعقاد قرارداد مطالبی بیان کرد وی تاکید کرد که هدف از کشت قراردادی حمایت از تولید و حمایت از کشاورز است و ما نهایت تلاش مان را برای جلب رضایت کشاورزان در اجرای درست و دقیق این طرح به کار خواهیم بست.