علیرضا مهاجر: امسال نیازی به واردات برنج خارجی نداریم

پایگاه خبری DA1news: علیرضا مهاجر، گفت: با وجود برنج های تولید داخل باقی مانده از سال گذشته و برنامه افزایش تولید در سال زراعی جاری، نیاز به واردات برنج خارجی به طور تقریبی به صفر می رسد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از صداوسیما، مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی، اعلام کرد: بررسی ها نشان می دهد برنج تولیدی سال گذشته به خصوص ارقام کیفی پرمحصول در شالیکوبی های شمال همچنان به صورت قابل توجه وجود دارد.

وی افزود: معتقدم اخذ پول در برابر فروش نفت و پرهیز از تهاتر کالا برای توسعه زیرساخت های کشاورزی شمال به نفع کشور است، یعنی می توانیم با تولید بذر کیفی، مصرف بهینه کودهای شیمیایی، تسطیح اراضی و به موقع رساندن آب برای کشت مجدد برنج، نیاز برنج کشور را تامین کنیم و واردات را به صفر برسانیم.

مهاجر، اوضاع را برای کشاورزی سخت دانست و در عین حال اضافه کرد: باید قدر کشاورزان و زمین های کشاورزی شمال را بدانیم، احساس می کنم با توجه به همت مسئولان دولت سیزدهم و مسئولیت پذیری مردم و کشاورزان، امسال نیز محصولات کشاورزی خوبی را تولید کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که بهره وری و کاهش هزینه های تولید در محصولات زراعی کشاورزی بسیار مهم است، ادامه داد: یکی از راه ها، استفاده از فناوری است ودر این چارچوب برای کاهش هزینه تولید شالی با حمایت ویژه دولت دستگاه های مخصوص نشا کار، کمباین ویژه برداشت شالی و پهپهاد های سمپاش وارد اراضی شالیکاری شمال کشور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *