کاهش هزینه ها با افزایش ضریب نفوذ دانش و علم و فن آوری در کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: با حضور دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان، مهندس احمدی صومعه معاون توسعه منابع و مدیریت ، دکتر مخبر معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، دکتر جعفری معاون پژوهش و فن آوری و دکتر جهانشاهی رئیس پارک ملی علم و فن آوری کشاورزی و منابع طبیعی و سایر مدیران ستادی ،دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور و مدیرانی از این دانشگاه تفاهم نامه ی آموزشی، پژوهشی، نوآوری و منابع انسانی یک شنبه 10 اردیبهشت سال جاری در سالن شهید اسماعیلی راد برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور جهت رونق، توسعه و دانش بنیان شدن بخش کشاورزی بیان داشت: سازمان تات با داشتن 2 هزار هیات علمی در 21 موسسه و مرکز علمی و 35 مراکز تحقیقات آموزشی استانی و 314 ایستگاه در سراسر کشور و مجموعه آزمایشگاه و تجهیزات و امکاناتی که در این 56 مجموعه وجود دارد سازمان تات را به مجموعه بی نظیری در بخش کشاورزی تبدیل کرده و در دستیابی به امنیت غذایی پایدار نقش کلیدی را در وزارت جهادکشاورزی بر عهده دارد.
وی افزایش بهره وری در بخش کشاورزی را از مهم ترین رسالت های سازمان تات دانست و بیان داشت: افزایش ضریب نفوذ دانش و علم و فن آوری در بخش کشاورزی می تواند با کاهش هزینه ها ارتباط مستقیمی در سفره مردم داشته باشد.
رئیس سازمان ادامه داد: اگر بخواهیم بدون تکیه بر حوزه ی علم و فن آوری و فقط با شرایط موجود که با محدویت منابع و تغییر اقلیم رو به رو هستیم به تولید ادامه دهیم این امر منجر به کاهش تولید خواهد شد؛ در حال حاضر با 125 میلیون تن تولید حدود 80% از نیاز بخش را تامین می کنیم و ما معتقدیم که قابلیت تامین 20% باقی مانده این نیاز در بخش وجود د ارد مشروط به اینکه ظرفیت علمی و فن آورانه در بخش کشاورزی قرار بگیرد.
وی ضمن اعلام آمادگی در اجرای تفاهم نامه مشترک با دانشگاه پیام نور خاطر نشان ساخت: با اهتمامی که در مجموعه سازمان تحقیقات و دانشگاه پیام نور در اجرای این تفاهم نامه وجود دارد امیدواریم با عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه شاهد خیر و برکت برای هر دو حوزه باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت های مشترک سازمان تات و دانشگاه پیام نور هم افزایی این دو مرکز مهم علمی را منشا تحولات در بخش کشاورزی دانست و ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه بتواند جهشی در ارتباطات مشترک به وجود آورد و هم افزایی و تحول در تعامل با دانشگاه پیام نور ایجاد کند.
مهندس احمدی صومعه معاون توسعه منابع و مدیریت با اشاره به مفاد این تفاهم نامه توضیحاتی پیرامون 18 زمینه مشترک همکاری بیان داشت و قرار گرفتن دانشگاه پیام نور در کنار آموزش و ترویج را در راستای اجرای ماموریت های سازمان موجب هم افزایی بین دستگاهی برشمرد.
در پایان این مراسم با حضور دکتر خیام نکویی معاون وزیر ورئیس سازمان تات و دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور تفاهم نامه همکاری مشترک آموزشی، پژوهشی، نوآوری و منابع انسانی در دونسخه به امضای طرفین رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *