محمود خواجه: بخش خصوصی، رکن اصلی تولیدات کشاورزی است

پایگاه خبری Da1news: گل سم گرگان همانطور که تمامی فعالان در بخش نهادهای کشاورزی می دانند یکی از برندهای قدیمی، معتبر و نامی حوزه کشاورزی در ایران محسبو می شود.

گل سم گرگان را می توان پای ثابت اکثر نمایشگاه های کشاورزی خصوصا در بخش نهاده های این بخش به حساب آورد، چرا که این شرکت در تمامی استانها نماینده ثابت داشته و ثانیا یکی از اهداف اصلی این شکر حضور در نمایشگاه های به منزله فرهنگ سازی با استفاده از آموزش مستمر در بخش کشاورزی است.

حضور نمایندگی شرکت گل سم گرگان جناب آقای عاملی و همچنین حضور مهندس جلالی قائم مقام شرکت گل سم گرگان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی شیراز که نشان دهنده اهمیت نمایشگاه شیراز بود بهانه ای شد که گفت و گویی که با یکی از قدیمی ترین مدیران دفتر شرکت در شهر گرگان آقای دکتر محمود خواجه قائم مقام شرکت گل سم گرگان انجام داده بودیم را به سمع و نظر شما خوانندگان عزیز برسانیم:

دکتر محمود خواجه قائم مقام شرکت گل سم گرگان در ابتدای این گفت و گو درباره سابقه و تاریخ تاسیس شرکت و بنیانگذار شرکت گفت: بنيانگذار شركت شيميايي گل سم گرگان، مرحوم آقاي محمد مهدي رحمتي بودن كه در ابتدا از طريق همكاري با بنگاه شيميايي در دهه 30 آغاز شد پس از چند سال با فروش سموم كشاورزي وارداتي توسعه يافت و فكري را همواره در سر داشت تا روزي بتواند اين سموم را در داخل كشور به توليد برساند.

خواجه گفت: اين آرزو در دهه 40 اتفاق افتاد و در آن زمان با احداث 2 خط توليد در فاصله 5 كيلومتري شرق گرگان عملاً توليد سموم كشاورزي كليد خورد . اين توليد تا دهه 70 ادامه داشت و با توجه به گسترش منطقه شهر نشيني و لزوم جابجايي با ثبت شركت شيميايي گل سم گرگان در سال 1372 و انتقال كارخانه به شهرك صنعتي بندرگز در سال 1378 واحد صنعتي جديد شركت شيميايي گل سم گرگان احداث گرديد .

دکتر خواجه افزود: بعد از مدتی شرکت در زمينه توليد انواع كودهاي ريز مغذي بصورت مايع و جامد نيز ورود پيدا كرد بطوريكه تنوع گروه هاي توليدي نيز افزايش يافت كه اين تعداد شامل بيش از 100 نوع كود و سموم مختلف كشاورزي مي باشد و ظرفيت كارخانه نيز به 20925 تن در سال رسيد.

وی ادامه داد: در سال 1395 نيز شركت موفق به راه اندازي دو خط توليد سموم خانگي پودري و مايع شد كه حداكثر تا تابستان 1395 محصولات اين گروه نيز به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

.

خواجه گفت: شركت شيميايي گل سم گرگان از سال 1379 لغايت 1395 همواره در ليست واحدهاي صنعتي نمونه استان گلستان قرار گرفته است و طي اين مدت با تلاش مديران و پرسنل شركت در سال 1388 و 1393 اين شركت در جمع واحدهاي صنعتي نمونه كشوري قرار گرفته است.

قائم مقام شرکت گل سم در بخش دیگری از سخنان خود افرود: همواره مرحوم رحمتی نگاه ویژه ای به کارهای فرهنگی و فعالیت های اجتماعی داشت. به طور مثال مي توان به احداث يك مدرسه مجهز با نام مدرسه نمونه رحمتي و احداث يك خوابگاه با ظرفيت 140 دانش آموز در شهر گرگان اشاره نمود و همچنين كمك به احداث دانشگاه گلستان كه نهايتاً منجر به نامگذاري يكي از دانشكده هاي ان به نام رئيس هيئت مديره و بنيانگذار مجموعه محمد مهدي رحمتي شد.

دکتر محمود خواجه در بخش از سخنان خود گفت: در حوزه اشتغالزایی شرکت گل سم به غیر از حضور کارشناسان تحصیلکرده و خبره در قسمت های آزمایشگاه، کارخانه، فروش و کارمندان ستادی شرکت به بکار گیری پرسنل با هوش در بخش کارمندی و کارگری همواره سعی در جذب نیروهای جوان داشته و داریم.

وی در باره تولیدات شرکت گل سم توضیح داد و گفت: پیشرفت در بخش تولید هدف اصلی شرکت بوده و گل سم گرگان سعی داشته که نهاده هایی را که می توان در داخل تولید کند را در سبد کالای کشاورزی داخل قرار داده و در مجموعه خود بهره برداری و تولید کند به همین منظور ما در گل سم به دنیال دست یافتن به دانش فنی و تولید فرمولاسیون جدید و به دنیال آن تولید محصول با برند گل سم هستیم که در این بخش به موفقیت هایی دست یافته ایم.

دکتر محمود خواجه گفت: گل سم گرگان در بخش تولیدات خود انواع سموم و آفت کش های مختلف اعم از حشره کش، علف کش، قارچ کش، کنه کش و دیگر آفت کش ها را با فرمولاسیون مختلف ازجمله EC، EW، EF و دیگر فرمول ها و با توجه به بالاترین استانداردهای جهانی را در دست تولید دارد.

وی در بخش دیگری از این گفت گو گفت: ما انتظار داریم سازمان های دولتی با در نظر گرفتن جایگاه مهم و موثر شرکت گل سم گرگان در بخش کشاورزی مساعدت کنند تا سم ها و کودهای جدیدی که شرکت قصد وارد کردن این نهاده ها را دارد همکاری های لازم را داشته باش. و همچنین انتظار داریم دولت، با همفکری و همیاری بخش خصوصی، راهکارهایی را برای آسان تر شدن روند تولید و واردات ارائه دهند، چرا که بدون حضور و همفکری بخش خصوصی ، کشاورزی کشور با مشکلاتی برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد و گفت: به طور خلاصه می توان گفت که بخش خصوصی در کشاورزی پایه اصلی تولید است چرا که از یک طرف تلاش و سعی کشاورزی قرار دارد و از طرف دیگر تولید کننده و واردکننده نهاده ها و همچنین توزیع کنندگان پایه اصلی تولیدات کشوارزی را تشکیل می دهند و از طرفی هم بخش خصوصی، حمایت های دولتی، همکاری و همیاری بخش های مختلق دولتی را طلب می کنند.

خواجه در باره صادرات شرکت گل سم گفت: شرکت گلسم توانسته است که محصولات خود را به کشورهای عراق، افغانستان، سوریه صادر کند و برنامه هایی در دست تهیه دارد که بتوانیم به دیگر کشورها نیز صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید در بخش صادرات، با مسائل فنی، قانونی و همچنیین مشکلاتی مثل تحریم ها داریم که این موارد در روند صادرات تاثیر بسزایی دارد.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *