دکتر خیام نکویی عنوان کرد: ظهور و بروز آثار کارهای مشارکتی در بین موسسات سازمان

پایگاه خبری DA1news: دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان در جلسه شورای مدیران گفت: انجام پروژه های مشترک بین موسسه ای را خواستار شد و ظهور و بروز آثار کارهای مشارکتی را در بین موسسه ها مهم دانست.

وی حفظ و تقویت جایگاه سازمان را مهم دانست و بیان داشت: باید در سال جدید سازمان را به جایگاهی برسانیم که تصور نبود سازمان تحقیقات در بخش کشاورزی برای یکساعت هم به فکر کسی نرسد و نبود این سازمان را به ضرر بخش کشاورزی بدانند.

رئیس سازمان افزود: در یکسال گذشته در معرفی سازمان تات به وزارت جهادکشاورزی موفق عمل نمودیم و حضور 10 بار وزیر جهادکشاورزی در سازمان تات نشان از اهمیت سازمان تات دارد.

وی با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال بیان داشت: سازمان تحقیقات را با تکیه بر دستاوردهای گذشته در مسیر گفتمان سازی ریل گذاری کردیم و حضور 6 جلسه در هیات دولت در بین سایر وزرا طرح موضوع سازمان تات در این جلسات از دیگر موفقیت های یکسال گذشته در تقویت جایگاه سازمان بوده است.

رئیس سازمان حضور رئیس جمهور در سازمان تحقیقات را بعد از 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و رونمایی از 115 رقم جدید گیاهی توسط آیت الله رئیسی را از افتخارات سال گذشته برشمرد.

وی افزود: در اسفندسال گذشته آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم از بانک ژن موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع بازدید کرده و درباره اقدام هایی که لازم است برای جلوگیری از بلندمرتبه سازی در جلوی باغ گیاهشناسی دستور پیگیری صادر کرد.

رئیس سازمان نقش سازمان تات را در تحقق خودکفایی در محصولات راهبردی استفاده مهم دانست و بیان داشت: خودکفایی گندم تا پایان سال با رعایت الزامات و تامین 40 تا 50 درصد نیاز رفع واردات دانه های روغنی با رعایت الزامات برای تحقق این دو مهم در هریک از موسسه ها و مراکز باید فعالیت های معنی داری داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که لازم است نقش سازمان تات در چالش های بخش کشارزی به صورت عینی و واقعی استخراج شود بیان داشت: ازدیگر مسئولیت های پیش روی مدیران در سال جدید برنامه ریزی در این راستا است.

رئیس سازمان ازافزایش تعداد شرکت های دانش بنیان را از 4/2 به 7 درصد در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: زمینه استقرار 2000 شرکت دانش بنیان را فراهم کردیم .

وی ضمن تقدیر از فعالیت های دکتر جعفری در تدوین آئین نامه شورای راهبردی تحقیقات تاکید کرد که لازم است فناوری های قابل تجاری سازی سازمان به رایگان منتقل شود و ظرفیت های همکاری با رسانه ها در حوزه ترویج کشاورزی فعال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *