محمدجواد عسکری خبر داد: مهندسی معکوس در تولید ماشین آلات کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: محمدجواد عسکری گفت: اگر بخواهیم تورم را کنترل کنیم باید تمامی ظرفیت های موجود در کشور پای کار بیاید.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور درمراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز به خبرنگار اخبار روزانه کشاورزی گفت: با در نظر گرفتن شعار سال که توسط مقام معظم رهبری رهنمود داه شد که همان مهار تورم و رشد تولید است باید گفت که در این امر مهم باید همه ظرفیت های موجود بکار گرفته شود .

وی ادامه داد: یکی ازاین ظرفیت فعالیت بیشتر شرکت های دانش بنیان کشور است . امروز در بخش کشاورزی کشوری موفق است که از حداکثر ظرفیت های دانش بنیانی را استفاده کند.

عسکری افزود: در کشور ما هم فضای خوبی به وجود آمده و نیروی انسانی خوب، کارآمد، مبتکر و نوآور وجود دارد و حتمن باید از پتانسل های موجود در این مقوله استفاده شود.

وی گفت: در این بین، برگزاری نمایشگاه های باعث می شود که این نیروهای با استعداد از نزدیک این فعالیت ها ببنید و برای تولید بهتر و بیشتر راغب شوند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: یکی از بحث ها و موضوعاتی که ما دنبال می کنیم مهندسی معکوس در تولید ادوات و ماشین آلات کشاورزی است که خوشبختانه در کشور این فعالیت خوب شروع شده است و باید حمایت های بیشتری در این بخش صورت بگیرد.

عسکری در ادامه افزود: در بحث رشد تولید در بخش کشاورزی باید گفت که با در نظر گرفتن این مهم که کشور ما در اقیلم خشک و نیمه خشک قرار گرفته و کشور با کم آبی هم برخوراست، باید تجهیزات و ادوات کشاورزی ما به روز باشد. به طور مثال در تولید تراکتور و کمباین باید با استفاده از تکنولوژی های روز بتوانیم با استفاده از ادوات مدرن در جهت تولید محصولات بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

 

ویدئوکامل این گفت و گو را در کانال آپارات DA1news.com ببینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *