مالزی خواستار استفاده از یافته های تحقیقاتی برنج و گیاهان گرمسیری ایران شد

پایگاه خبری DA1news: محمد سباوی بن عبدالغنی گفت: اولویت ما بهره مندی از یافته های تحقیقاتی برنج و گیاهان گرمسیری ایران است.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، محمد سباوی بن عبدالغنی ریاست موسسه MARDI(مالزی) در پاسخ به سوال خبرنگار ما در نشست کمیسیون مشترک برای پیگیری تفاهم نامه سازمان تات و مالزی گفت: آنچه که برای ما جذابیت و اولویت است بهره مندی از یافته های تحقیقاتی برنج و گیاهان گرمسیری ایران است.

وی گفت: همچنین استفاده از تحقیقات و پژوهش های بخش دام و طیور نیز جزو جذابیت هایی است که در ایران به دنبال استفاده و انتقال یافته های علمی آن هستیم.

رئیس موسسه MARDI گفت: ایران در تحقیقات و پژوهش کشاورزی از دیگر کشورهای منطقه پیشی گرفته است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، در این جلسه سند یادداشت تفاهم همکاری بین دو سازمان به امضاء طرفین رسید. محورهای اصلی همکاری طرفین عبارت بود از: پژوهش های اجرایی مشترک، ایجاد مراکز تحقیقاتی، ایستگاه ها، آزمایشگاه ها و آموزشی مشترک در حوزه های باغبانی، برنج، چای، آبخیرداری، خاک و آب، علوم دامی، مهندسی کشاورزی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، حفط نباتات، و مانند آن. علاوه بر این تبادل تجارب، دانش فنی و فناوری در حوزه های مدیریت دانش کشاورزی، اقتصاد کشاورزی، فناوری های پس از برداشت، مکانیزاسیون و محصولات جانبی کشاورزی بود.