ضیائی اعلام کرد: رفع نگرانی كشاورزان استان گلستان از تامین به موقع نهاده های كشاورزی

پایگاه خبری DA1news: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان اعلام کرد از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۴۹۸ تن انواع بذور اصلاح شده گندم، ۴۹۳ تن انواع بذر سویا و ۱۳ تن انواع سموم دفع آفات نباتی تدارک یا توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان، ضمن بيان آمار و اطلاعات دقيقي از مجموعه فعاليتهاي این شرکت کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، عملکرد شرکت قابل قبول بوده است.

به طوريکه در مجموع انواع نهاده هاي کشاورزي شامل انواع کودهاي يارانه ­اي ، بیش از ۲۴۹۸ تن انواع بذور اصلاح شده گندم، ۴۹۳تن انواع بذر سویا و ۱۳ تن انواع سموم دفع آفات نباتی تدارک یا توزیع شد.

نکته قابل توجه در زمینه تلاش شرکت برای اجرای برنامه ابلاغی وزارت متبوع در زمینه تامین، تدارک و توزیع انواع کودهاي کشاورزي یارانه ای این است که با وجود کاهش بارش باران در این استان ، تغذیه خاک و گیاه به بهترین وجه به انجام رسیده و درحال حاضر شاهد هستیم که۲۸ درصد از برنامه ابلاغی به بیش از۵۰ هزارو۷۶۳تن انواع کود های یارانه ای ازته ، فسفاته و پتاسه تامین و بیش از ۲۹ هزارو۳۵۱ تن در قالب الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و هم اکنون میزان ذخیره سازی کود را در انبار های استان بیش از ۲۱ هزارتن اعلام کرد که این رقم در سال گذشته بیش از ۲۰هزارتن بوده است.

ضیائی اظهار امیدواری کرد: که انشالله بتوانیم با برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت تا پایان سال جاری از مقدار مورد انتظار کود عبور کنیم و با ترویج و فرهنگ سازی مصرف متعادل انواع کود های ازته ، فسفاته و پتاسه به همراه کود های آلی و بیولوژیک نیز به وضعیت خوبی از نظر استاندارد جهانی برسیم تا کارایی تولید افت نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *