همزمان با هفته دولت پالایشگاه انگور در ملایر کلنگ‌زنی می‌شود

پایگاه خبری DA1news: فرماندار ویژه ملایر از کلنگ زنی پالایشگاه انگور در ملایر همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: با وجود ظرفیت‌های بسیار در حوزه انگور و کشمش در ملایر، سردخانه‌های لازم برای نگهداری و عرضه و تازه خوری انگور و نیز صنایع تبدیلی این محصول را در شهرستان نداریم که باید ایجاد شوند.

به گزارش پایگاه خبری DA1news، سلمان اسماعیلی در جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی شهرستان ملایر، اظهار کرد: احداث سایت پرتودهی غرب کشور که عملیات اجرایی آن همزمان با دهه فجر آغاز شد، تحول اساسی در حوزه کشاورزی، صنعت و بهداشت و درمان ایجاد می کند و عمده محصولات کشاورزی در یک صنعت هایتک قرار گرفته و کاملا صادراتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه باید از فرهنگ اشتغال و فعالیت اقتصادی و نه از یک پروژه یا یک صنعت خاص صحبت کرد، افزود: این جلسه یک جلسه فرهنگی با زیربنا و شاکله نگاه اصیل ایرانی- اسلامی است.

فرماندار ملایر ادامه داد: این فرهنگ زیربناها و شاخص هایی دارد که روش و مدل تبلور آن در هر حوزه به یک شکل خواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت چگونگی هم افزایی گروه ها و دستگاه های اجرایی مختلف برای کنار هم قرار دادن ظرفیت های مختلف انسانی، مالی، زیرساختی و طبیعی با هدف توسعه و پیشرفت مطرح کرد: مردم ملایر مردمی سخت کوش هستند و تعداد قنوات و باغات این شهر گویای این ادعاست.

فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه در حوزه کشمش و انگور ده‌ها کار خوب و مؤثر می توان انجام داد، خاطرنشان کرد: در حوزه منبت نیز موفقیت های خوب و تحولات خوبی ایجاد شده است.

وی ایجاد یک تعاونی متشکل از ده هزار فعال مبلمان منبت را ضرورتی مهم برای شهرستان خواند و گفت: در حال حاضر مواد اولیه مبلمان با چند واسطه به دست تولیدکننده می رسد اما با ایجاد این تعاونی تولیدکنندگان می توانند مواد اولیه را خودشان وارد کنند.

وی با اشاره به حفظ وحدت و همدلی بین مردم و ایجاد چنین تعاونی هایی، خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیاری در شهرستان وجود دارد و نکته مهم این است که مردم برای رسیدن به پیشرفت و توسعه و استفاده از این ظرفیت ها در کنار یکدیگر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *