شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد: خرید تضمینی بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم در كردستان

پایگاه خبری DA1news: نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا ۱۸ مرداد ۹۱۷ هزار و ۳۶۹ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شد.

به گزارش پایگاه خبری Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان،  جمال صالحی اظهار کرد: تاکنون کردستان بعد از استان‌های خوزستان و فارس در رتبه سوم خرید تضمینی گندم را در سراسر کشور قرار گرفته است.خرید تضمینی بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم در کردستان

وی با اشاره به اینکه میانگین قیمت محاسبه شده خرید گندم در استان ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ ریال است، افزود: ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان افزون بر ۱۳۷ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از رشد ۷۷ درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد و گفت: ۹۱۷ هزار و ۳۶۹ تن گندم خریداری شده در استان توسط ۶۳ هزار و ۸۸۷ نفر از کشاورزان تحویل ۸۲ مرکز خرید شده است.

صالحی بیان کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۲۳۶ هزار و ۹۳۸ تن، سقز با ۱۵۸ هزار و ۶۹۳ تن، دهگلان با ۱۴۹هزار و ۱۴ تن، قروه با ۱۴۴ هزار و ۴۲۲ تن و دیواندره با ۱۳۰ هزار و ۴۳۵ تن است.

وی ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های کامیاران ۳۶ هزار و ۸۴۵ تن، سنندج ۱۹ هزار و ۲۱۱ تن، بانه ۶ هزار و ۳۱۲ تن، مریوان پنج هزار و ۸۰ تن، سروآباد سه هزار و ۴۱۹ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: مجوز حمل ۲۵۲ هزار و ۷۳۸ تن از گندم خریدرای شده هم به استان‌های البرز، تهران، گیلان، اصفهان، قم، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی و چهار محال بختیاری صادر شد.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *