با حضور استاندار اصفهان شهرک گلخانه‌ای شهرستان فریدن افتتاح شد/ بهره‌برداری پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی

پایگاه خبری Da1news: شهرک گلخانه‌ای شهرستان فریدن پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی با حضور استاندار اصفهان افتتاح شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی، شهرک گلخانه‌ای شهر دامنه در شهرستان فریدن با حضور استاندار اصفهان در ایام الله دهه فجر مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

احداث شهرک گلخانه‌ای شهرستان فریدن در اراضی شهر دامنه یکی از قطب‌های کشاورزی استان و کشور در سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود که به دلیل نبود آب مورد نیاز شهرک این پروژه به مدت ۱۱ سال بلاتکلیف مانده بود.
در سال ۱۴۰۰ مقدمات حفر چاه جدید فراهم و پس از اجرای انتقال آب (به طول ۷ کیلومتر)، خط انتقال برق و رفع سایر موانع با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر سال ۱۴۰۲ با حضور دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و جمعی از مدیران کل استانی و شهرستانی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.
این شهرک دارای ۴۰ واحد پنج هزار هکتاری است که ۱۳ واحد آن واگذار شده است (۵ واحد فعال و ۳ واحد نیز در حال ساخت هستند و سایر واحدها در مرحله واگذاری قرار دارد.
با افتتاح این مجموعه برای ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
گفتنی است در ایام الله دهه فجر در شهرستان فریدن ۱۳۰ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۲۲ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲۶۶ نفر و تثبیت اشتغال برای ۶۹۸ نفر افتتاح خواهد شد.