دهقان‌پور تاکید کرد: سودآوری مطلوب با سرمایه گذاری متناسب با قابلیت های سرزمینی 

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس سرمایه‌گذاری متناسب با قابلیت های سرزمینی را در پیشبرد فعالیت‌های پایدار و سودآوری مطلوب موثر دانست.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشارزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های شیلاتی و سردخانه نگهداری مواد غذایی در شهرستان سپیدان، گفت: در طرح پرورش ماهی قزل آلا با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن در سال، استفاده از روش‌های نوآورانه علاوه بر کاهش هزینه اجرا، موجب کاهش ضریب تبدیل غذا و افزایش هوادهی محیط پرورش آبزی می شود که یکی از رویکردهای جدید برای توسعه صنعت آبزی پروری در شهرستان سپیدان به شمار می‌رود.

|این مقام مسئول با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های تولید سیب درختی در کشور است، افزود: احداث سردخانه یکی از سیاست‌های مورد نظر ما در تمامی شهرستان‌هایی است که دارای مزیت تولید محصولات کشاورزی هستند.

دهقان پور تصریح کرد: بهره برداری از سردخانه نگهداری مواد غذایی با ظرفیت اولیه ۱۰ هزار تن که قابلیت گسترش به ۲۰ هزار تن را نیز دارد، می‌تواند به تکمیل زنجیره ارزش و افزایش سهم تولید کننده از ارزش نهایی محصول کمک کند.

وی با اشاره به اینکه محصولات باغی در استان فارس در یک بازه زمانی مشخص به بازار عرضه می‌شوند، بیان کرد: احداث سردخانه می‌تواند کمک کند به اینکه میوه‌ها در شرایط مناسب نگهداری شوند و به تدریج به بازار عرضه شوند که این امر هم موجب تعدیل قیمت می شود و هم بازار می تواند از این ابزار به منظور عرضه پایدار محصول بهره‌مند شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: امیدواریم با قابلیت‌هایی که شهرستان سپیدان چه در بحث گردشگری و چه در زمینه زراعت، باغبانی و شیلات دارد بتوانیم با مجموعه اقدامات انجام شده به تکمیل زنجیره ارزش و زنجیره تامین محصولات کشاورزی در این شهرستان کمک کنیم.