80 درصد زمین‌های کشاورزی استان مرکزی رفع تداخل شد

پایگاه خبریDA1news: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از رفع تداخل ۸۰ درصد زمین‌های کشاورزی و باغ‌های استان مرکزی خبر داد و گفت: این اقدام مرحله صدور سند را تسریع می‌بخشد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، علی صفری درحاشیه نشست شورای قضایی استان مرکزی در اراک با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی صدور سند برای زمین‌های کشاورزی است، بیان کرد: صدور سند نیازمند رفع تداخلات است که شامل شکایت‌های منابع طبیعی می‌شود.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد اراضی استان رفع تداخل شده بود که با پیگیری‌های انجام شده این رقم به ۸۰ درصد افزایش یافت و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری ۱۰۰ درصد اراضی استان رفع تداخل می‌شود.
صفری افزود: همچنین در سال ۱۴۰۰ حدود چهار درصد اراضی استان سنددار بود و هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد اراضی سنددار شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ یا اوایل سال ۱۴۰۴ تمامی اراضی استان سنددار شوند.
وی خاطر نشان کرد: ۱۰۰ درصد اراضی مربوط به منابع طبیعی در استان مرکزی سنددار هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود .
در پایان نشست از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به دلیل پیشرفت چشمگیر عملکرد کمیسیون رفع تداخلات اراضی تا میزان 80 درصد و همچنین فعالیت های مدیریت امور اراضی استان تقدیر شد.