صفری: وظیفه اصلی ما آموزش و ترویج کشاورزی است

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: وظیفه اصلی ما آموزش و ترویج کشاورزی است.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در آخرین روز از برگزاری شانزدهیمن نمایشگاه جامع کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اولویت اصلی ما ترویج و آموزش کشاورزی است و در همین راستا تمامی تلاش ما در جهت انتقال یافته های تحقیقاتی به کشاورزان صورت می گیرد.
صفری افزود: برگزاری نمایشگاه های کشاورزی یکی از ابزارهای مهم در جهت ترویج بخش های مختلف کشاورزی است.
وی گفت: با برگزاری نمایشگاه های مختلف کشاورزی و تبادل اطلاعات و نمایش آخرین دستاورد ها در کنار آموزش و ترویج سازمان جهاد و همچنین تولیدکنندگان باعث پشبرد و توسعه کشاورزی خواهد شد.
صفری گفت: حضور کارشناسان و محقیق سازمان در نمایشگًاه و پاسخگویی به مسائل و مشکلات و همچنین ارائه راهکارهای علمی به کشاورزان و بهره برداران از اهم رویدادهای مهم برپایی نمایشگاه ها بشمار میرود.
وی گفت: در کنار حضور مدیران ومسئولان جهاد کشاورزی، برگزاری پنل های آموزشی یکی از برنامه های است که در نمایشگاه مختلف استان برگزار می شود.
صفری افزود: استقبال و حضور بیش از پیش بهره برداران در پنل های آموزشی این دوره از نمایشگاه دوچندان بوده است و می توان گفت این دوره از نمایشگاه بسیار قوی و مثمر ثمر برگزار شد.
وی در قسمتی از سخنان خود گفت: ما در کشاورزی استان باید به سمت استفاده از سیستم های نوین آبیاری و همچنین هوشمندسازی سیستم های آبیاری استان حرکت کنیم.
صفری ادامه داد: در خصوص استفاده از سیستم های نوین آبیاری استان مرکزی به صورت پایلوت در کشور ورود پیدا کرده و در همین راستا دوره های آموزشی مختلفی را چه در نمایشگاه و در سازمان، برنامه ریزی شده است که تلاش داریم به سمت استفاده بهینه از سیستم های نوین آبیاری که موجب بهره وری و افزایش عملکرد خواهد شد حرکت کنیم.