حدود ۷۶۰ هزار تن شلتوک از شالیزارهای خوزستان برداشت شد

پایگاه خبری DA1news: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: حدود ۷۶۰ هزار تن شلتوک از سطح ۱۶۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان برداشت شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، عبدالرضا سیداحمدی بیان کرد: بذر موردنیاز کشاورزان برای کشت بعد، نگهداری و بقیه محصول به کارخانه‌های شالیکوبی و برنج‌کوبی تحویل داده شد.

وی میانگین برداشت شلتوک از هر هکتار را ۴.۷ تن اعلام کرد و گفت: آب موردنیاز برای کشت برنج تامین و مشکلی در این خصوص در خوزستان نبود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه آب موردنیاز کشت پاییزه در خوزستان تامین شده ابراز امیدواری کرد: از این پس با مدیریت استانداری، سازمان آب و برق، انجمن‌های کشاورزان و نیروهای محلی، آب محصولات پاییزه تا زمان برداشت نیز تامین شود.

خوزستان با تولید حدود ۱۷.۸ میلیون تن محصولات زراعی، باغی، فرآورده دامی و لبنی، ۲۰ درصد کل مواد غذایی کشور را تولید می‌کند.

این استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد ولی در صورت تامین آب، زهکشی و تسطیح زمین‌ها و توسعه کشت گلخانه‌ای امکان افزایش سطح زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

 

منبع: ایرنا