پنج کانتینر یخچالی با محموله میوه و تره‌بار به مقصد عمان بارگیری شد

پایگاه خبری DA1news: مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: پنج فروند لندینگ‌کرافت حامل کانتینر یخچالی به صورت همزمان برای نخستین بار از بندر جاسک به مقصد کشور عمان بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری DA1news به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمید رضا محمد حسینی تختی روز یکشنبه در این خصوص افزود: این لندینگ‌کرافت‌ها حامل ۶۵ (TEU) کانتینر یخچالی با محموله میوه و تره‌بار به مقصد عمان است.

وی، هدف از بارگیری این تعداد لندینگ‌کرافت را ارتقای سرعت عملیات تخلیه و بارگیری کالا و ایجاد زیرساخت‌های مناسب عنوان و بیان کرد: مهم‌ترین شاخصه افزایش توان عملیاتی در بارگیری این تعداد لندینگ‌کرافت‌ها، اجرای دستورالعمل‌های الحاقی بین‌المللی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از مهم‌ترین مزایای حمل با کانتینر یخچالی به سهولت، سرعت و ایمنی کالا و جلوگیری از فساد آن اشاره و اظهار کرد: در سال‌های اخیر کانتینرها به دلیل ویژگی‌های کاربردی از جمله انعطاف‌پذیری، هزینه پایین، سرعت و ایمنی بالا مورد توجه صاحبان کالا و تجار قرار گرفته است.

محمد حسینی تختی اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۶۴۰ (TEU) کانتینر یخچالی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در بندر جاسک تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته اشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *